Hopp til hovedinnhold

Søk

5708 treff

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?

    Salut 8–10

    Artikkel

    Mes vêtements préférés

    Skriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lettre à ma famille d'accueil

    Skriv en tekst i Mon journal der du forestiller deg at du skal på utveksling til Frankrike.

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lève-toi et chante !

    Reis dere alle sammen, syng med og mim sangen Si tu as d'la joie au cœur (melodi: Er du veldig glad og vet det). Teksten får du av læreren.

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Diskuter – anabole steroider

    Gå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.

  • Lydfiler

    Gente 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Gente 9.

  • Lydfiler

    Salut 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Salut 8.

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Stages 8–10

    Video

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

    Vokabular – verb

    Oppgave til kapittel 1 i Ganas 1.

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

  • Stråling overfører informasjon

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Stråling overfører informasjon

    I dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunnI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunn

  • Mikrober

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Mikrober

    Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.

  • Når ting ikke går som planlagt . . .

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Men det vil helst gå bra ...

    Avsluttende tekst i læringsløpet "Når ting ikke går som planlagt ...".

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Le mime

    Jobb i små grupper. Dere får utdelt kort med navn på forskjellige idretter av læreren. Legg kortene i en bunke med ordene ned. En av dere trekker et kort, mimer idretten på kortet, og medeleven(e) gjetter navnet på idretten på fransk. Husk artikkel. Eleven som har klart både navnet på idretten og riktig artikkel, vinner kortet. Bytt på å mime.

  • Mon collège

    Salut 8–10

    Artikkel

    Oppgaver med klokka

    Interaktive oppgaver

  • Mon collège

    Salut 8–10

    Artikkel

    Tu commences à quelle heure ?

    – Tu commences à quelle heure le mardi, Karim ?

    Teenage boys by lockers, comparing answers in their homework workbooks.
  • Bienvenue chez moi !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Preposisjoner

    Lær om preposisjoner og hvordan man sier at ting befinner seg.

  • Mon temps libre

    Salut 8–10

    Artikkel

    Spørreord

    Lær deg spørreordene på fransk.

    Spørreord_thumb.png
  • Voici ma famille !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Un- og une-stafett

    Del dere i lag. Hvert lag får utdelt kort med substantiv av læreren. Løp fram en og en og legg ordene på un - eller une -lappen. Legger dere kortet i feil bunke, må dere løpe tilbake og gi kortet til neste elev. Det laget som først har lagt alle kortene riktig, vinner. Eksempel: mère -kortet legges på une-lappen.

  • Mon temps libre

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lær om verbet faire

    Verbet faire betyr å gjøre eller å drive med eller å lage . Det er et av de meste brukte verbene på fransk. Verbet er uregelrett.