Hopp til hovedinnhold

Søk

24 treff

  • Fordøyelsessystemet

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Fordøyelsessystemet

    Et læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.Et læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.

    Illustrasjon av en glad gutt som gleder seg til å spise burgeren foran ham.
  • Juleverksted

    Tverrfaglig 1–7

    Ressurs

    Juletre

    Lag julepynt.Lag julepynt.

  • Jorda som system

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Jorda som system

    Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.

  • Menneskenes systemer

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Menneskenes systemer

    Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.

  • Bærekraft og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

  • Religionenes historie i Norge

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Forklar ordene

    Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.

    Forklar ordene_thumb_2.png
  • Hellige byer

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofisk samtale

    Elevene filosoferer sammen og gjør oppgaverElevene filosoferer sammen og gjør oppgaver

    Filosofisk samtale_thumb_3.png
  • Systemene i og rundt oss

    Gente 8–10

    Artikkel

    Naturens byggesteiner

    Noen systemer er veldig små. De minste systemene vi har, er partiklene. Før trodde vi at  var den minste partikkelen i naturen, men nå vet vi at det ikke stemmer. Atomene er bygd opp av enda mindre deler. Funksjonen til partiklene er å være byggesteiner i alt som er i hele verdensrommet.

  • Oppvekst

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_3.png
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .

  • Oppvekst

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Forklar ordene

    Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.

  • Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?

    Store spørsmål 5-7

    Læringsløp

    Lag en quiz

    Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.

  • Norge i dag

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

  • Overgangsriter og andre markeringer

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Lag en presentasjon

    Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.

  • Systemene i og rundt oss

    Gente 8–10

    Artikkel

    Hva skjedde?

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.

  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Lag en presentasjon

    Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.

  • Å si hva jeg mener

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_3.png
  • Leve sammen

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Jorda vår

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Ta stilling!

    Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.

    Ta stilling_thumb_2.png
  • Systemet deg

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Systemet deg

    Læringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.Læringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.