23 treff
-
Fordøyelsessystemet
Gente 8–10
Læringsløp
FordøyelsessystemetEt læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.Et læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Lag en quizElevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Menneskenes systemer
Gente 8–10
Læringsløp
Menneskenes systemerLæringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.
-
Desimaltall på tallinja
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Desimaltall på tallinjaBli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .
-
Å si hva jeg mener
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Overgangsriter og andre markeringer
Fabel 8–10
Læringsløp
Lag en presentasjonElevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Lag en presentasjonLag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Hva skjedde?Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.
-
Systemet deg
Gente 8–10
Læringsløp
Systemet degLæringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.Læringsløp om noen av kroppens systemer: sirkulasjonssystemet, fordøyelsessystemet, skjelettsystemet og muskelsystemet.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Naturens byggesteinerNoen systemer er veldig små. De minste systemene vi har, er partiklene. Før trodde vi at var den minste partikkelen i naturen, men nå vet vi at det ikke stemmer. Atomene er bygd opp av enda mindre deler. Funksjonen til partiklene er å være byggesteiner i alt som er i hele verdensrommet.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleElevene filosoferer sammen og gjør oppgaverElevene filosoferer sammen og gjør oppgaver
-
Ta stilling!
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Oppstartsaktivitet til temaet Leve sammen . Les opp påstandene høyt i klassen og ta stilling til hver av dem!