Fag
Trinn
Nøkkelord
27 treff
-
Innhold
Gente 8–10
Video
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Tro, natur og miljø
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleSpørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale. Spørsmål som utgangspunkt for refleksjon, skriving og samtale.
-
Fagtekster
Gente 8–10
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Virveldyr
Gente 8–10
Artikkel
PattedyrArtikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .
-
Dyregrupper med virvelløse dyr
Gente 8–10
Læringsløp
Dyregrupper med virvelløse dyrLæringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Sølv
Gente 8–10
Læringsløp
SølvEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.
-
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskapOppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Religionenes kilder
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Hva tror du på?
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleLes påstanden sammen og jobb med oppgavene fra temaet "Hva tror du på?".Les påstanden sammen og jobb med oppgavene fra temaet "Hva tror du på?".
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Filosofi og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Til lærer: Om filosofisk samtaleFor å bli gode filosofer må både elevene og du tørre å gjøre feil. I filosofisk samtale er ikke læreren formidler, men en «med-undrer» og veileder.
-
Filosofi og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Vær en filosofDilemmaer som samtalestartere til dialog.Dilemmaer som samtalestartere til dialog.