Hopp til hovedinnhold

Søk

701 treff

  • Halloween

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Draw a monster

    Tegn og skriv om et monster til Halloween.

    Thumbnail.
  • Ballongslipp

    ERGO Fysikk 1–2

    Læringsløp

    Kraftanalyse

    Før vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.

  • Ressurser

    ERGO Fysikk 1–2

    Video

  • 3G Algoritmer og effektivitet

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

  • Twig-filmer kapittel 8

    ERGO Fysikk 1–2

    Video

  • Listen and talk

    Gente 8–10

    Læringsløp

    My name is - rap

    ingressingress

    Thumbnail.
  • Twig-filmer kapittel 9

    ERGO Fysikk 1–2

    Video

  • ERGO Fysikk 1

    ERGO Fysikk 1–2

    Artikkel

    Velkommen

    Her finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser

  • Ballongslipp

    ERGO Fysikk 1–2

    Læringsløp

    Ditt eget luftmotstandsforsøk

    Luftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.

  • Selvvalgt problemstilling

    ERGO Fysikk 1–2

    Læringsløp

    Vurdering av utforskende arbeid

    Et slikt prosjekt kan dekke to av kompetansemålene i Fysikk 2. Men vurdering av praktisk og utforskende arbeid kan være utfordrende.

  • Selvvalgt problemstilling

    ERGO Fysikk 1–2

    Læringsløp

    Forarbeid

    Det er få elever som er vant til å utforme en problemstilling som kan undersøkes praktisk eller teoretisk. Elevene vil støte på mange utfordringer i et slikt prosjekt og det er lurt å la dem jobbe med og diskutere mindre problemstillinger før de går i gang med den selvvalgte problemstillingen.

  • Selvvalgt problemstilling

    ERGO Fysikk 1–2

    Læringsløp

    Eksempler på forskningsspørsmål

    Forslagene er hentet fra gjennomførte «individual investigations» ved IB-linjen (oversatt til norsk). Problemstillingene gjenspeiler delvis hva som en «pensum» i fysikk på IB og hvor langt ut i kurset (som er 2-årig) elevene er kommet når prosjektet gjennomføres.

  • 4C Brukerinput

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

    Hente skjemainnhold med JavaScript

    Nå har vi et skjema med en knapp, så nå kan vi legge til JavaScript for å hente elementene og finne ut hva brukeren har skrevet i dem.

  • 1A Datamaskiner og nettverk

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

  • 1A Datamaskiner og nettverk

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

  • 1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde

    Momente 1

    Læringsløp

  • 1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde

    Momente 1

    Læringsløp

  • 2B En enkel nettside med bilder og lenker

    Momente 1

    Læringsløp

    <div>-elementet

    Nå skal vi se på hvordan vi kan lage en standard HTML-side med tilhørende CSS. Denne siden kan du bruke som utgangspunkt for alle nye sider du skal lage. Vi kommer også til å lage et design som du kan bruke, men du bør tilpasse designet slik at det passer for deg og din smak.

  • 2B En enkel nettside med bilder og lenker

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

    Overskrifter og avsnitt med HTML

    Nå kan vi legge til litt innhold i

    -elementet vårt. Her skal vi se på hvordan vi kan legge til overskrifter og avsnitt. Senere skal vi se på hvordan vi kan legge til andre typer innhold. 

  • 1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde

    Momente 1

    Læringsløp