Fag
Trinn
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Ane Christiansen (4)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Wolfgang Borchert (4)
- Klaus Mann (3)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Arne Garborg (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Demian Vitanza (1)
- Ernst Jandl (1)
9 treff
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Hvorfor jobber vi?Det er mange grunner til at vi jobber, og for de fleste av oss handler det om mer enn bare å tjene penger. Opplevelsen av mestring, gleden over å føle seg til nytte og tilhørighet er noen av grunnene.
-
Fremmedkrigere
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Omfordeling av statsbudsjettetOppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.Oppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Har NAV et ufortjent rykte?Mange har en oppfatning av NAV som noe negativt til tross for deres viktige rolle i arbeidet for velferdsstaten. I denne oppgaven skal vi kikke litt nærmere på NAVs ansvarsområder og rykte.
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Ungdom og utenforskapI denne oppgaven skal du finne ut av hvilke ungdommer som oftest havner utenfor arbeidslivet, og hvilke tiltak som kan gjøres for å unngå dette.
-
Om Pasos
Pasos
Artikkel
Ordinnlæring i PasosMed fagfornyelsen skal elevene «utvikle kunnskaper og ferdigheter for å kommunisere hensiktsmessig både muntlig og skriftlig. Språket skal tas i bruk fra første stund både uten og med bruk av ulike medier og verktøy. PASOS er elevenes verktøy i spansk. Elever ved Charlottenlund videregående skole i Trondheim. Primer paso: 400 (+ 200) Aktivt ordforråd Ordtilfang totalt: ca. 1000 ord – halvparten aktivt/passivt ordforråd
-
Årshjul
Pasos
Artikkel
Un viaje especialVi har laget et muntlig opplegg som det passer godt å bruke i andreklasse nå utover våren. Temaet er en reise. Elevene jobber i mindre grupper og får oppgaver utdelt underveis. Vi anbefaler å gjennomføre oppgaven som et prosjekt over 2-3 uker, men den kan også brukes isolert. Det følger forslag til vurderingskriterier med til oppgaven.
-
Audio y vídeo
Pasos
Artikkel
Me lo regaló mi madreting; objekt
-
Andre vurderingsaktiviteter
Momente 1
Artikkel
RepetisjonsoppgaverTest ut oppsummeringsoppgavene våre etter første og andre år. I disse oppleggene er det gode muligheter for repetisjon og skriftlig + muntlig vurdering.