Fag
Trinn
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Ane Christiansen (4)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Demian Vitanza (1)
- Lucy Hermoza Rigal (1)
- Ole Robert Sunde (1)
- Tormod Lien (1)
8 treff
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Fraværsgrensen – en suksessHøsten 2016 ble den mye omtalte fraværsgrensen innført i videregående skolen etter å ha vært på høring i 2015, der om lag 70 prosent av høringsinstansene ønsket en slik grense. Bakgrunnen for fraværsgrensen er både forskrift til opplæringsloven og nasjonal satsing på gjennomføring; en vet at frafall i videregående skole fører til sosial utenforskap.
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Make Lillestrøm Great AgainSkolevalg regnes av valgforskere som en sniktitt på hvordan valgresultatene vil bli etter lokal- og stortingsvalg. I forkant av kommunevalget høsten 2019 valgte NRK og programmet Folkeopplysningen å forsøke å manipulere skolevalget ved Lillestrøm vgs.
-
Arbeid med stoffet
Fransk 1
Litterær tekst
Dans mon sac à dos (S-tekst)Emma et Yasmine ont seize ans. Elles habitent à Strasbourg. Elles sont élèves au lycée Louis Pasteur. C’est un grand lycée. Il y a 1000 élèves. Emma et Yasmine ne sont pas dans la même classe. Emma a un sac à dos lourd. Elle termine tard le mardi. Yasmine a un petit sac à dos aujourd’hui parce qu’elle termine tôt. Elles se retrouvent à la cantine à midi pour déjeuner.
-
Arbeid med stoffet
Fransk 1
Litterær tekst
La rentrée de Juliette (S-tekst)Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la au lycée Marie Curie.
-
Til læreren
Fransk 1
Artikkel
Ma semaineMuntlig oppgave i grupper på tre. Du får utdelt din timeplan for 3 av ukedagene. Se gjennom den, og øv godt på både klokkeslettene og aktivitetene du gjør disse dagene. Når du er klar, skal du spørre de to andre i gruppa hva de gjør disse tre dagene. Skriv ned klokkeslett og aktivitet. Spør hverandre: Qu’est-ce que tu fais lundi ? Lundi je fais mes devoirs à 17h. I denne økten skal du jobbe med gloser som har med klokka å gjøre. Du skal svare på og stille spørsmål om hvor mye klokka er. Du skal jobbe med lese-og lytteforståelse. Du skal lage en egen tekst eller video om klokkeslett og gjøremål.
-
Arbeid med stoffet
Fransk 1
Artikkel
La rentrée de Juliette (S8)Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la rentrée des classes au lycée Marie Curie.
-
Prøver
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
Prøve til del 1Her finner du et forslag til en skriftlig prøve med løsningsforslag og vurderingsskjema. Tilpass prøveforslaget til din klasse og til hvordan dere har arbeidet med lærestoffet. Ta utgangspunkt i kompetansemålene for å sikre at prøven du gir dekker så mange av dem som mulig.
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Hva avgjør hva vi legger merke til?I denne oppgaven skal du først lese en kort innledende artikkel. Deretter skal du jobbe med noen oppgaver som utfordrer holdningene og verdiene dine.