Hopp til hovedinnhold

Søk

29 treff

  • Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    Mann sitter ved en skrivepult. Han har mange bøker og en globus på pulten. Han holder et forstørrelsesglass.
  • Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Sunniva blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    En skulptur av Sankt Sunniva. Hun holder et lite fjell i den ene hånden.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Moses og de ti bud

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    Moses mottar steintavlene med de ti bud.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Lucia blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

  • Innhold

    Gente 8–10

    Video

  • Nytt liv

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Nytt liv

    Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.

  • Hellige hus

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hellige hus

    Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.

  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Nytt liv".Læringsløp som oppsummerer temaet "Nytt liv".

    Thumbnail.
  • Fagtekster

    Gente 8–10

    Artikkel

    Ville vekster til nytte

    Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.

    Blåbær og blåbærris.
  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. 

    Bærekraftig utvikling_thumb.png
  • Virveldyr

    Gente 8–10

    Artikkel

    Pattedyr

    Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.

    iStock-1185831791.jpg
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Dyregrupper med virvelløse dyr

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Dyregrupper med virvelløse dyr

    Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.

  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Sølv

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Sølv

    Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om sølv har bidratt til vitenskap.

    Metallmalm.
  • Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".

    En jente som sitter under et piletre.