Fag
- Engelsk (49)
- Naturfag (46)
- Samfunnsfag (31)
- Spansk (11)
- Norsk (8)
- Tysk (7)
- KRLE (5)
- Religion og etikk (1)
Trinn
Nøkkelord
16 treff
-
Skattejakt
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SkattejaktLæringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Bærekraftig utviklingArtikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Menneskenes systemer
Gente 8–10
Læringsløp
Menneskenes systemerLæringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
God utdannelseArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs Bærekraftsmål 4: God utdannelse.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs Bærekraftsmål 4: God utdannelse.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Årsak og virkningUtdragene nedenfor er hentet fra forskjellige steder i temaet Systemene i og rundt oss . Hva beskriver i setningene, og hva beskriver ? Snakk sammen om utdragene i klassen.
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Dag snakker om bevaring av biologisk mangfold i nordområdeneMøt Dag O Hessen. Han er professor i biologi og har utgitt mange bøker både for barn og voksne. I denne filmen snakker han om hvordan vi kan ta vare på det biologiske mangfoldet i nordområdene.
-
Fagtekster
Gente 8–10
Artikkel
Ville vekster til nytteArtikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Jorda vårOppstart til temaet "Jorda vår" med fokus på diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Jorda vår" med fokus på diskusjon og begreper.
-
Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Artikkel
Hva skjedde?Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofi, mennesket og naturArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Stoppe klimaendringerArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs bærekraftsmål 13: Stoppe klimaendringene. Elevene skriver et leserinnlegg om klimaendringer og klimarettferdighet.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til FNs bærekraftsmål 13: Stoppe klimaendringene. Elevene skriver et leserinnlegg om klimaendringer og klimarettferdighet.
-
Biologisk mangfold i nordområdene
Gente 8–10
Artikkel
Lag brosjyre om isbjørnHvordan kan mennesker bidra til å bevare isbjørnbestanden på Svalbard? Dette skal du undersøke og lage en informasjonsbrosjyre om. Følg stegene nedenfor når du arbeider.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.