Fag
Trinn
- Vg1 (56)
- 10. trinn (9)
- 8. trinn (9)
- 9. trinn (9)
- 5. trinn (1)
- 6. trinn (1)
- 7. trinn (1)
- Vg2 (1)
- Vg3 (1)
Forfatter
- Anne Tveit (71)
- Liv Guldal (67)
- Lucy Hermoza (52)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (7)
- Olaug Strand (5)
- Ane Christiansen (4)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
Nøkkelord
67 treff
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
OppvekstsektorenKommunen, fylkeskommunen og statens ansvar. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagelovenBestemmer hva innholdet i barnehagen skal være.
-
Relasjonsferdigheter
Stages 8–10
Artikkel
Fordommer – å dømme på forhåndNoen ganger kan holdningene dine til en sak eller person være formet på forhånd.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
EtikkLæren om rett og galt. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Aktiviteter for mestring
Stages 8–10
Artikkel
Funksjonsnivå og tilretteleggingHver sjette person har en eller annen form for funksjonsnedsettelse.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagerAlle som ønsker det skal få barnehageplass.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
Etiske dilemmaerNoen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
MenneskesynLegg merke til hele mennesket.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Helse- og omsorgstjenesterEt stort felt fordelt mellom kommune, fylke og stat. Eies av private personer eller firmaer. Eies av private personer eller firmaer.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Ulike oppfatninger om helsePåvirkes av kultur, religion og tidligere erfaringer.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
GrunnskoleAlle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
TariffavtalenBestemmer hvor mye du får i lønn.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Fritidstilbud for barn og ungeDet finnes mange ulike fritidstilbud til barn og unge.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)En kommunal og fylkeskommunal rådgivende tjeneste.
-
Velferdsteknologi
Stages 8–10
Artikkel
VelferdsteknologiEn tryggere og enklere hverdag for brukere, pårørende og omsorgspersonell.
-
Velferdsteknologi
Stages 8–10
Artikkel
Hvor går grensen?Noen ganger åpner teknologien for muligheter vi likevel velger å ikke bruke.