Hopp til hovedinnhold

Søk

38 treff

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 1 Suksesjon (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 6 Redoksreaksjoner (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • 2 Arv (Twig-filmer fra Lokus)

    Grunnbok i historie

    Video

  • Filmer til kap. 1

    Gente 8–10

    Video

  • Fagtekster

    Gente 8–10

    Artikkel

    Ville vekster til nytte

    Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.

    Blåbær og blåbærris.
  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. 

    Bærekraftig utvikling_thumb.png
  • Jorda som system

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Jorda som system

    Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.

  • Mars – den røde planeten

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Mars – den røde planeten

    Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .

  • Menneskenes systemer

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Menneskenes systemer

    Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Oppstart – Krefter i naturen

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Krefter i naturen

    Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .

  • Oppstart – Stoffer i forandring

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Stoffer i forandring

    Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .

    Iskrem som smelter, damp fra en vannkjele, vulkan med flytende lava.