Hopp til hovedinnhold

Søk

9 treff

  • Den norske velferdsstaten

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Statens inntekter og utgifter

     Oppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten

  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Litterær tekst

    Dans mon sac à dos (S-tekst)

    Emma et Yasmine ont seize ans. Elles habitent à Strasbourg. Elles sont élèves au lycée Louis Pasteur. C’est un grand lycée. Il y a 1000 élèves. Emma et Yasmine ne sont pas dans la même classe. Emma a un sac à dos lourd. Elle termine tard le mardi. Yasmine a un petit sac à dos aujourd’hui parce qu’elle termine tôt. Elles se retrouvent à la cantine à midi pour déjeuner. 

  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Litterær tekst

    La rentrée de Juliette (S-tekst)

    Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la   au lycée Marie Curie.  

  • Til læreren

    Fransk 1

    Artikkel

    Ma semaine

    Muntlig oppgave i grupper på tre.  Du får utdelt din timeplan for 3 av ukedagene. Se gjennom den, og øv godt på både klokkeslettene og aktivitetene du gjør disse dagene. Når du er klar, skal du spørre de to andre i gruppa hva de gjør disse tre dagene. Skriv ned klokkeslett og aktivitet. Spør hverandre: Qu’est-ce que tu fais lundi ? Lundi je fais mes devoirs à 17h. I denne økten skal du jobbe med gloser som har med klokka å gjøre. Du skal svare på og stille spørsmål om hvor mye klokka er. Du skal jobbe med lese-og lytteforståelse. Du skal lage en egen tekst eller video om klokkeslett og gjøremål.

  • Arbeid med stoffet

    Fransk 1

    Artikkel

    La rentrée de Juliette (S8)

    Aujourd’hui, c’est le 3 septembre, et c’est la rentrée des classes au lycée Marie Curie.

  • Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Læringsløp

    2: Fordypning

    Det blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.Det blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.

  • Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    4: Debattrunden

    Hvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?Hvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?

  • Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Læringsløp

    1: Hva sier lovverket?

    Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.

  • Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    3: Refleksjon

    Hatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag. Hatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag.