Hopp til hovedinnhold

Søk

10093 treff

  • Påvirkning av kroppens signalsystemer

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Diskuter – anabole steroider

    Gå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.

  • The Twits

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Word Power

    Interaktiv oppgave til teksten "The Twits" i Stages 9.

  • My Free Time

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    Oppgaver

  • Charlotte's Web

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    Oppgave til teksten "Charlotte's Web" i Stages 8.

  • Apartheid

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Digital dive

    Take a digital dive!

  • Powerful Emotions

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Crossword

    Oppgave til teksten "Powerful Emotions" i Stages 9.

  • Sustainable Development

    Stages 8–10

    Læringsløp

  • Lydfiler

    Gente 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Gente 9.

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Stages 8–10

    Video

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

    Vokabular – verb

    Oppgave til kapittel 1 i Ganas 1.

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

  • Oppgaver

    Ganas 1–2

    Artikkel

  • Time to Laugh

    Quest 1–4

    Innholdspakke

    Time to Laugh

    Samling med vitser.

    Thumbnail.
  • Too White Awards?

    Scope 1–2

    Læringsløp

    Task 6: Debate

    Go through your notes from the previous tasks and come up with at least one statement you would like to discuss based on what you have learned from doing this activity. Follow the steps on pp. 20-21 in Scope 1 .  Good luck! 

  • Stråling overfører informasjon

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Stråling overfører informasjon

    I dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunnI dette læringsløpet skal du lære om: Stråling overfører informasjon Vi sender og mottar lyd Vi sender og mottar synlig lys Vi sender og mottar elektromagnetisk stråling IKT og samfunn

  • Mikrober

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Mikrober

    Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.Både bakterier og virus kalles mikroorganismer, eller mikrober , fordi de er så små at vi må bruke mikroskop for å se dem. Mange sopparter er også mikrober. Bakterier, sopp og virus finnes overalt der det er liv. De finnes i luft, jord og vann. De finnes også på hendene dine, pulten din, dørhåndtak, i jorda, på bakken og på matpakka di.

  • Når ting ikke går som planlagt . . .

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Men det vil helst gå bra ...

    Avsluttende tekst i læringsløpet "Når ting ikke går som planlagt ...".

  • Energi overalt

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Pendelen

    Her skal du gjennomføre en simulering av en pendelbevegelse – noe som svinger fram og tilbake – og undersøke hva som skjer med energien.

  • Nerve- og hormonsystemet

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Balanse

    I denne aktiviteten skal dere utforske balansen og lillehjernens funksjon.

  • Energi og krefter holder verden i gang

    Solaris 8–10

    Artikkel

    Undersøk størrelsene tyngde og masse

    I denne aktiviteten skal du bestemme massen til noen gjenstander uten å veie dem. Da trenger du en kraftmåler til å måle tyngden og formelen som viser sammenhengen mellom tyngde, masse og tyngdeakselerasjon, G = m ⋅ g . Tyngdeakselerasjonen er 9,8 m/s 2 .