Hopp til hovedinnhold

Søk

24 treff

  • På tavla

    Pasos

    Artikkel

    Sammendrag

    Jobber er viktige for enkeltpersoner og for samfunnet.

    En tenåringsjente som kikker på klær på et loppemarked.
  • Oppstart – Krefter i naturen

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Krefter i naturen

    Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .

  • Energi har mange former

    Gente 8–10

    Artikkel

    Lag en vannrakett

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.

    Thumbnail.
  • Oppstart - Kjennetegn på liv

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart - Kjennetegn på liv

    Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".

    En jente som sitter under et piletre.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .

  • Innhold

    Gente 8–10

    Artikkel

    Finn dyr under steiner, stokker og dødt løv

    Dere skal lage en veggavis eller en digital presentasjon av smådyr som dere finner i nærområdet. Dere skal ta bilder og finne fakta om smådyra dere fant, og gruppere dem etter særtrekk.

    H.Aschehoug & Co (W.Nygaard)/iStock/dmf87
  • Blod og luft

    Gente 8–10

    Artikkel

    Blod og luft hos andre dyr

    En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.

  • Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .

  • Oppstart – Styring og kontroll

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Styring og kontroll

    Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll .Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll .

    Hus med gjenstander som bruker strøm inne og ute: lampe, varmeovn, komfyr, elsykkel, telefon, gressklipper, utelampe.
  • Systemene i og rundt oss

    Gente 8–10

    Artikkel

    Årsak og virkning

    Utdragene nedenfor er hentet fra forskjellige steder i temaet Systemene i og rundt oss . Hva beskriver   i setningene, og hva beskriver  ? Snakk sammen om utdragene i klassen.

    Feil i systemer_thumb.png
  • Systemene i og rundt oss

    Gente 8–10

    Artikkel

    Hva skjedde?

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.Utforskende aktivitet hvor elevene skal samle inn data og komme med forslag til løsninger knyttet til ekstremvær.

  • Oppstart – Stoffer i forandring

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Stoffer i forandring

    Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .

    Iskrem som smelter, damp fra en vannkjele, vulkan med flytende lava.