Hopp til hovedinnhold

Søk

23 treff

  • Jorda som system

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Jorda som system

    Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.

  • Mars – den røde planeten

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Mars – den røde planeten

    Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .

  • Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme

    Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .

  • Hva må til for at noe kan leve?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva må til for at noe kan leve?

    Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.

    Thumbnail.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Blod og luft

    Gente 8–10

    Artikkel

    Blod og luft hos andre dyr

    En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.En artikkel om blod og luft hos dyr med utforskende aktiviteter.

  • Oppstart – Krefter i naturen

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Krefter i naturen

    Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .

  • Oppstart – Stoffer i forandring

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Stoffer i forandring

    Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .Oppstartsløp til temaet Stoffer i forandring .

    Iskrem som smelter, damp fra en vannkjele, vulkan med flytende lava.
  • Oppstart - Kjennetegn på liv

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart - Kjennetegn på liv

    Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Stoffene i og rundt oss .

  • Energi har mange former

    Gente 8–10

    Artikkel

    Lag en vannrakett

    Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.Utforskende aktivitet hvor elevene skal lage en vannrakett.

    Thumbnail.
  • Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".

    En jente som sitter under et piletre.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Skyv og drag .

  • Stoffer reagerer

    Gente 8–10

    Artikkel

    Kjemisk reaksjon i en flaske

    I mange matoppskrifter som for eksempel scones og kaker bruker vi natron som hevemiddel sammen med syrlige ingredienser for å lage luftig bakverk. Her skal dere blande natron og eddik og observere hva som skjer.

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Systemene i og rundt oss .

  • Innhold

    Gente 8–10

    Artikkel

    Finn dyr under steiner, stokker og dødt løv

    Dere skal lage en veggavis eller en digital presentasjon av smådyr som dere finner i nærområdet. Dere skal ta bilder og finne fakta om smådyra dere fant, og gruppere dem etter særtrekk.

    H.Aschehoug & Co (W.Nygaard)/iStock/dmf87