Fag
- Norsk (5494)
- Engelsk (4764)
- Matematikk (1611)
- Naturfag (1292)
- Spansk (1223)
- Sosialkunnskap (869)
- KRLE (859)
- Tverrfaglig (840)
- Samfunnsfag (808)
- Religion og etikk (703)
- Tysk (625)
- Psykologi (480)
- Historie (287)
- Informasjonsteknologi (284)
- Kjemi (193)
Trinn
- Vg1 (3267)
- 10. trinn (3198)
- 8. trinn (3198)
- 9. trinn (3198)
- Vg2 (2680)
- 5. trinn (1715)
- 6. trinn (1715)
- 7. trinn (1715)
- 1. trinn (943)
- 2. trinn (943)
- 3. trinn (931)
- 4. trinn (930)
- Vg3 (499)
Forfatter
Nøkkelord
- Engelsk (69)
- utforsk (54)
- folkehelse og livsmestring (50)
- Livet på jorda (49)
- bærekraftig utvikling (49)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (35)
- English speaking countries (32)
- jorda og universet (32)
- rød tekst (27)
- Livsmestring (26)
- oppsummering (26)
- stoffer (26)
- Biologisk mangfold (25)
3126 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Svaret på vårt forskningsspørsmålLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Video
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hypotesen vårLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp