Fag
- Engelsk (6527)
- Norsk (5574)
- Matematikk (4076)
- Naturfag (2165)
- Spansk (1788)
- Tysk (1506)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1135)
- Samfunnsfag (1063)
- Tverrfaglig (858)
- Religion og etikk (747)
- Psykologi (497)
- Kjemi (393)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (277)
Trinn
- 10. trinn (5483)
- 8. trinn (5483)
- 9. trinn (5483)
- 5. trinn (3675)
- 6. trinn (3675)
- 7. trinn (3675)
- 1. trinn (3265)
- 2. trinn (3265)
- 3. trinn (3253)
- 4. trinn (3202)
- Vg1 (3076)
- Vg2 (2221)
- Vg3 (781)
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Ane Christiansen (4)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Dana Manouchehri (1)
Nøkkelord
9674 treff
-
Trigonometri
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Generell definisjon av sin v og cos vI denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Eksempel 8: Finn ukjent lengdeI dette eksemplet skal du finne ukjent lengde i en av de to formlike trekantene.
-
Prosjekter og oppgaver TP
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Prosjektoppgave: Konstruksjon av lettveggÅ bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G12–G14I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.
-
Geometri DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G12–G14I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.
-
Geometri BA
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G11–G13I disse oppgavene skal du undersøke om trekantene er rettvinklede.
-
Tabeller og diagrammer
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Diagrammer for endring over tidHer ser vi på diagrammer som er nyttige når vi vil vise hvordan noe endrer seg over tid eller med alder.
-
Trigonometri
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
VekselspenningHar du tenkt på hvordan vi kan lage vekselspenning? Eller hvordan en sinuskurve kan oppstå?
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Vinkler og lengder i mangekanterVi skal her se på vinkler og lengder i en trekant, og vinkelsummen i en trekant og firkant.
-
Hele og deler av hele
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: Hvor mange hundredeler?Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G14 og G15I disse oppgavene skal du beregne omkrets av ulike figurer.
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Bærekraftig utviklingHva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?
-
Kostnadsberegning IM
Matematikk for yrkesfag T
Læringsløp
Kostnadsberegning IMKompetansemål lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til informasjonsteknologi og medieproduksjon, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatetKompetansemål lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til informasjonsteknologi og medieproduksjon, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatet
-
Likninger
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene 1-3Disse likningene kan du løse grafisk, slik det er gjort i eksempel 1.
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvordan kan elevene sitte?Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Artikler
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
SmartklokkeinvasjonenNye tall fra Medietilsynet viser at mer enn en fjerdedel av norske niåringer har en klokke de kan ringe med og som foreldrene kan bruke til å ha oversikt over hvor barna er. Hva gjør det med barndommen, hvis ungene alltid er under oppsyn? Les saken på NRK.no .
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.