Hopp til hovedinnhold

Søk

6302 treff

  • Trigonometri

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Generell definisjon av sin v og cos v

    I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .

  • På bærtur

    Mat og helse 1–7

    Læringsløp

    Fakta om et bær

    Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"

    Et blåbær
  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Eksempel 8: Finn ukjent lengde

    I dette eksemplet skal du finne ukjent lengde i en av de to formlike trekantene.

  • Prosjekter og oppgaver TP

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Prosjektoppgave: Konstruksjon av lettvegg

    Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.

  • Det metriske systemet

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Kilovits

    Luringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.

    Luringen
  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Lag mengder med klosser

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet inne
  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G12–G14

    I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.

  • Geometri DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G12–G14

    I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.

  • Geometri BA

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G11–G13

    I disse oppgavene skal du undersøke om trekantene er rettvinklede.

  • Tabeller og diagrammer

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Diagrammer for endring over tid

    Her ser vi på diagrammer som er nyttige når vi vil vise hvordan noe endrer seg over tid eller med alder.

  • Trigonometri

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Vekselspenning

    Har du tenkt på hvordan vi kan lage vekselspenning? Eller hvordan en sinuskurve kan oppstå?

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Vinkler og lengder i mangekanter

    Vi skal her se på vinkler og lengder i en trekant, og vinkelsummen i en trekant og firkant.

  • Hele og deler av hele

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte: Hvor mange hundredeler?

    Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".

    Thumbnail.
  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G14 og G15

    I disse oppgavene skal du beregne omkrets av ulike figurer.

  • Mat fra hele verden

    Mat og helse 1–7

    Artikkel

    Fest på skolekjøkkenet

    Lag en fest som alle kan være med på. 

  • Fagstoff

    Fokus Samfunnskunnskap

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Hva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?

  • Kostnadsberegning IM

    Matematikk for yrkesfag T

    Læringsløp

    Kostnadsberegning IM

    Kompetansemål lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til informasjonsteknologi og medieproduksjon, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatetKompetansemål lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til informasjonsteknologi og medieproduksjon, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatet

  • Likninger

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene 1-3

    Disse likningene kan du løse grafisk, slik det er gjort i eksempel 1.

  • Perspektiver

    Grunnbok i historie

    Artikkel

    Landssvikoppgjøret

    Okkupasjonstida kløyvde det norske samfunnet like inn til margen. Ved krigens slutt sto et stort flertall som følte at de representerte den norske nasjonen, mot et mindretall som av flertallet ble oppfattet som unasjonale.

  • Vil du også lære om omkrets?

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vil du også lære om omkrets?

    Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri

    Omkrets