Fag
Trinn
Forfatter
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Wolfgang Borchert (4)
- Klaus Mann (3)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Ane Christiansen (1)
- Arne Garborg (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Demian Vitanza (1)
- Ernst Jandl (1)
- Gabriel (Gabriels Game) (1)
- Hans Manz (1)
- Kapittel 13 (1)
11 treff
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Omfordeling av statsbudsjettetOppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.Oppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Har NAV et ufortjent rykte?Mange har en oppfatning av NAV som noe negativt til tross for deres viktige rolle i arbeidet for velferdsstaten. I denne oppgaven skal vi kikke litt nærmere på NAVs ansvarsområder og rykte.
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Ungdom og utenforskapI denne oppgaven skal du finne ut av hvilke ungdommer som oftest havner utenfor arbeidslivet, og hvilke tiltak som kan gjøres for å unngå dette.
-
Inkluderende arbeidsliv
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Hvorfor jobber vi?Det er mange grunner til at vi jobber, og for de fleste av oss handler det om mer enn bare å tjene penger. Opplevelsen av mestring, gleden over å føle seg til nytte og tilhørighet er noen av grunnene.
-
Les mer
Momente 2
Litterær tekst
Max und Moritz"Das große, böse Lieblingsbilderbuch der Deutschen" kaller Süddeutsche Zeitung Wilhelm Busch sin Max und Moritz fra 1865. Den populære bildefortellingen var inspirasjonen bak tegneserien Knoll og Tott . Les et utdrag. "Das große, böse Lieblingsbilderbuch der Deutschen" kaller Süddeutsche Zeitung Wilhelm Busch sin Max und Moritz fra 1865. Den populære bildefortellingen var inspirasjonen bak tegneserien Knoll og Tott . Les et utdrag.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Bokbussen RØD/BLÅ
Læringsløp
2: FordypningDet blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.Det blir stadig flere eksempler på domfellelser på hatefulle ytringer, hvor det også framkommer klart at det å tolke lovverket og å forstå definisjonen av en hatefull ytring ofte spriker.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
4: DebattrundenHvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?Hvorfor det er så vanskelig å diskutere problemstillinger som er knyttet til ytringsfriheten og hatefulle ytringer?
-
Les mer
Fabel 1–4
Artikkel
Wilhelm Busch: Max und Moritz"Das große, böse Lieblingsbilderbuch der Deutschen" kaller Süddeutsche Zeitung Wilhelm Busch sin Max und Moritz fra 1865. Den populære bildefortellingen var inspirasjonen bak tegneserien Knoll og Tott . Les et utdrag. "Das große, böse Lieblingsbilderbuch der Deutschen" kaller Süddeutsche Zeitung Wilhelm Busch sin Max und Moritz fra 1865. Den populære bildefortellingen var inspirasjonen bak tegneserien Knoll og Tott . Les et utdrag. "Das große, böse Lieblingsbilderbuch der Deutschen" kaller Süddeutsche Zeitung Wilhelm Busch sin Max und Moritz fra 1865. Den populære bildefortellingen var inspirasjonen bak tegneserien Knoll og Tott . Les et utdrag.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Bokbussen RØD/BLÅ
Læringsløp
1: Hva sier lovverket?Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.Det er særlig to lover du bør kjenne til som har med ytringsfrihet og hatefulle ytringer å gjøre. Etter å ha gjennomgått lovtekstene i plenum, skal dere diskutere dem i grupper og gjøre oppgavene under. Til slutt leder læreren en oppsummering i plenum.
-
Hvor går grensa for hatefulle ytringer og rasisme?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
3: RefleksjonHatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag. Hatefulle ytringer blir stadig en større utfordring for demokratiet og ytringsfriheten i vår digitale hverdag.