Fag
- Engelsk (3251)
- Norsk (2652)
- Matematikk (1432)
- Naturfag (1260)
- Tverrfaglig (859)
- Samfunnsfag (758)
- Tysk (634)
- Psykologi (483)
- Spansk (394)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (290)
- KRLE (277)
- Kjemi (193)
- Kunst og håndverk (156)
- Fysikk (155)
Trinn
- Vg2 (1900)
- Vg1 (1563)
- 10. trinn (1477)
- 8. trinn (1477)
- 9. trinn (1477)
- 5. trinn (1008)
- 6. trinn (1008)
- 7. trinn (1008)
- 1. trinn (948)
- 2. trinn (948)
- 3. trinn (936)
- 4. trinn (935)
- Vg3 (566)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (66)
- Folkehelse og livsmeistring (58)
- demokrati og medborgerskap (58)
- reflektere (40)
- bærekraftig utvikling (37)
- samtale (37)
- utforsk (34)
- demokrati og medborgarskap (33)
- skrive (22)
- fordommer (20)
- utforske (20)
- kildekritikk (19)
- Ytringsfridom (18)
- Ytringsfrihet (18)
- diskriminering (18)
1574 treff
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Speeddate: HumanismeMed denne aktiviteten får elevene øvd seg på å snakke med hverandre om humanisme.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Stjerne: Religioner og livssyn i NorgeDenne aktiviteten egner seg godt til å forklare og repetere sentrale fagbegreper.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Quiz–quiz–bytt: HinduismeDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. På denne måten får alle øve seg på å lære bort til hverandre også. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering. Elever ved Tangen videregående skole, Kristiansand
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Fluesmekkeren: Buddhisme"Fluesmekkeren" er en god oppgave å bruke til oppsummering.
-
Aktivt klasserom
Religion og etikk
Innholdspakke
Aktivt klasseromDet er viktig å ikke sitte stille ved pulten hele tiden. Under finner du en samling med undervisningsopplegg som kan aktivere elevene dine.Det er viktig å ikke sitte stille ved pulten hele tiden. Under finner du en samling med undervisningsopplegg som kan aktivere elevene dine.
-
Innholdsfortegnelse med kompetansemål
Religion og etikk
Innholdspakke
Innholdsfortegnelse med kompetansemålInnholdsfortegnelsen nedenfor gir deg rask oversikt over hvilke kompetansemål som dekkes i de ulike kapitlene. Vi håper oversikten kan være til hjelp i planlegging av undervisning. Se interaktiv bok for fullstendig oversikt over innholdet i læreboka.Innholdsfortegnelsen nedenfor gir deg rask oversikt over hvilke kompetansemål som dekkes i de ulike kapitlene. Vi håper oversikten kan være til hjelp i planlegging av undervisning. Se interaktiv bok for fullstendig oversikt over innholdet i læreboka.
-
Kapittelpresentasjoner
Religion og etikk
Innholdspakke
KapittelpresentasjonerHer finner du PowerPoint-presentasjoner til kapitlene.Her finner du PowerPoint-presentasjoner til kapitlene.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Plakat i en fei: KristendomI dette opplegget skal elevene lage informasjonsplakater som handler om tildelte emner innenfor kristendom.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Dialogduk: Religionsteori"Dialogduk" er en repetisjonsoppgave som aktiviserer alle i klasserommet.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Speeddate: NyreligiøsitetMed denne aktiviteten får elevene øvd seg på å snakke med hverandre om nyreligiøsitet.
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Dialogduk: Kristendom"Dialogduk" er en repetisjonsoppgave som aktiviserer alle i klasserommet.
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Undervisningsopplegg
Religion og etikk
Artikkel
Quiz–quiz–bytt: HumanismeDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. På denne måten får alle øve seg på å lære bort til hverandre også. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering. Elever ved Tangen videregående skole, Kristiansand
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
LenkerEn lenke er kanskje det viktigste HTML-elementet av dem alle. Internett er basert på at man kan trykke på en lenke på én side og komme til en helt annen side. Det er dette som kalles hypertekst . I en vanlig tekst må vi lese fra topp til bunn, mens i hypertekst kan vi hoppe fram og tilbake mellom forskjellige sider.
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Eksterne CSS-dokumenter (stilark)Vi kan samle CSS-kode i et eget dokument som vi kaller et stilark . Her kan vi ha CSS-kode for nettsidenes hovedegenskaper, lenker, menyer og tabeller. Det kan spare oss for mye arbeid når vi starter på nye prosjekter, fordi vi enkelt kan gjenbruke kodene vi har laget tidligere.
-
2D Tabeller og lister
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Lage tabeller med HTMLNår vi skal vise fram strukturert informasjon på en nettside, er det ofte lurt å bruke en tabell .