Fag
- Norsk (5793)
- Engelsk (4866)
- Spansk (2446)
- Matematikk (1988)
- Tysk (1453)
- Naturfag (1305)
- Samfunnsfag (1046)
- Sosialkunnskap (869)
- KRLE (849)
- Tverrfaglig (826)
- Religion og etikk (690)
- Psykologi (494)
- Historie (287)
- Informasjonsteknologi (284)
- Samfunnskunnskap (246)
Trinn
- 10. trinn (3569)
- 8. trinn (3569)
- 9. trinn (3569)
- 5. trinn (2445)
- 6. trinn (2445)
- 7. trinn (2445)
- Vg2 (1713)
- Vg1 (1675)
- Vg3 (600)
- 1. trinn (500)
- 2. trinn (500)
- 3. trinn (487)
- 4. trinn (487)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Klaus Mann (3)
- Wolfgang Borchert (3)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Ane Christiansen (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Demian Vitanza (1)
- Kapittel 13 (1)
- Kereen Getten (1)
- Ole Robert Sunde (1)
Nøkkelord
4704 treff
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Bærekraftig utviklingHva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
9 Das haben wir erfundenHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 9. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
15 Es war einmalHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 15. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Fluesmekker: Løst sammensatte verbDenne oppgaven trener elevene på ordforråd.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Exit-lapperDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Det bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring og kan gjennomføres på alle temaer.
-
Artikler
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
SmartklokkeinvasjonenNye tall fra Medietilsynet viser at mer enn en fjerdedel av norske niåringer har en klokke de kan ringe med og som foreldrene kan bruke til å ha oversikt over hvor barna er. Hva gjør det med barndommen, hvis ungene alltid er under oppsyn? Les saken på NRK.no .
-
Samisk identitet og kultur
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Tabu-kortKort som skrives ut. Tilhører øvelsen der man forklarer begreper uten å bruke tabuord. Temaer er sosialisering, identitet og kultur.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
18 Endlich Ferien!Her finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 18. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metodeI de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.I de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Flateformer i temaet Geometri.
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Mennesket er et sosialt vesenHer kan du lese om Maslows behovspyramide og om samfunnsvitenskapelig metode.
-
Gjentatt addisjon
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Gjentatt addisjon i temaet Multiplikasjon.Snakke matte i læringsløpet Gjentatt addisjon i temaet Multiplikasjon.
-
Fredsprisen til journalister
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Makt og ytringsfrihetI denne oppgaven skal dere diskutere tildelingen av Nobels fredspris til Maria Ressa og Dmitrij Muratov. Først i grupper og etterpå i plenum.
-
Repetisjon: Ord og uttrykk
Momente 1
Artikkel
LieblingsdingeHer finner du nyttige ord og uttrykk du trenger når du skal snakke om hva du liker.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
13 Durch das JahrHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 13. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Repetisjon: Ord og uttrykk
Momente 1
Artikkel
Zuhause und die WeltHer finner du nyttige ord og uttrykk du trenger når du skal fortelle om hvor du bor, hvordan du kommer deg til ulike steder og hvor du drar på ferie.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
10 Ich liebe dichHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 10. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.