Fag
- Engelsk (7175)
- Norsk (7166)
- Matematikk (5424)
- Naturfag (3053)
- Tysk (1631)
- Samfunnsfag (1565)
- KRLE (1365)
- Religion og etikk (1111)
- Spansk (1039)
- Tverrfaglig (1013)
- Fransk (682)
- Psykologi (483)
- Historie (347)
- Informasjonsteknologi (292)
- Mat og helse (266)
Trinn
- 5. trinn (2007)
- 6. trinn (2007)
- 7. trinn (2007)
- 1. trinn (1885)
- 2. trinn (1885)
- 3. trinn (1872)
- 4. trinn (1822)
- 10. trinn (1592)
- 8. trinn (1592)
- 9. trinn (1592)
- Vg2 (316)
- Vg1 (288)
- Vg3 (174)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Olav Hove (2)
- Vebjørn Horsfjord (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- H.C. Andersen (1)
- Hege Siri (1)
- Henrik Ibsen (1)
- Jakob Sande (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (112)
- folkehelse og livsmestring (69)
- Folkehelse og livsmeistring (64)
- KRLE (58)
- Ytringsfrihet (52)
- samtale (47)
- reflektere (44)
- demokrati og medborgarskap (38)
- utforsk (37)
- bærekraftig utvikling (36)
- bærekraft (28)
- skrive (27)
- livsmestring (26)
- Ytringsfridom (25)
- kristendom (25)
4256 treff
-
Filosofi
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Presentasjon: Dyrs rettigheterFinnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til? Lag en presentasjon.
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Samenes årstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Arkeologen fortellerOppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"Oppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
Innledning og oppstartDette kapitlet dekker mellomkrigsperioden og annen verdenskrig i Norge. Selv om mellomkrigstiden og annen verdenskrig er behandlet i to kapitler (globalt perspektiv i kapittel 6 og norsk perspektiv i 7), kan man gjerne slå de to kapitlene sammen. Det er uansett viktig å trekke linjer slik at elevene forstår at hendelser i Norge hang sammen med globale hendelser – slik det ofte gjør.
-
Vaisakhi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Vesak
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
9 Klimaendringer – hva kan vi gjøre?
Arena 8–10
Artikkel
KilderKilder som er brukt i kapittel 9.
-
Merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MerkedagerLesetekst i læringsløpet «Merkedager».Lesetekst i læringsløpet «Merkedager».
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Islam
Store spørsmål 8–10
Video
-
Lærerveiledning
Store spørsmål 8–10
Innholdspakke
LærerveiledningHer vil du finne råd og tips til undervisningen, og mer utdypende innhold om de ulike læringsløpene. I tillegg kan du finne oppgaver og kopioriginaler.
-
Oppstart – Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Viktige ordOppgave i læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."Oppgave i læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
ÅrstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Matheo
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Utforsk på internettOppgave i læringsløpet "Matheo" i temaet "Hva gjør vi?"Oppgave i læringsløpet "Matheo" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Kailash
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Kailash og hinduismeTekst i læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"Tekst i læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Kailash
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Ganesha, Shiva og ParvatiTekst i læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"Tekst i læringsløpet "Kailash" i temaet "Hva gjør vi?"