Hopp til hovedinnhold

Søk

52 treff

  • Halloween

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Draw a monster

    Tegn og skriv om et monster til Halloween.

    Thumbnail.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Vi kan!

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    En dråpe i havet

    Tekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"

  • Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Skattejakt

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Skattejakt

    Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.

  • Å ta valg

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Å ta valg

    Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Mennesker, dyr og natur

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Mennesker, dyr og natur

    Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"

  • Vi kan!

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Det nytter!

    Tekst i temaet "Det nytter!"Tekst i temaet "Det nytter!"

  • Hellige byer

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Hva husker du?

    Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.

  • Fagstoff

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Artikkel

    Hvordan kan vi bruke ressursene mer bærekraftig i framtiden?

    For at vi skal få en mer bærekraftig ressursbruk i framtiden, trenger vi både politiske og teknologiske løsninger.

  • På tavla

    Bokbussen RØD/BLÅ

    Artikkel

    Sammendrag

    En ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg etter som vi har fått mer kunnskap og teknologi.

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".Læringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".

    Thumbnail.
  • Fagstoff

    Pasos

    Artikkel

    Vannet

      Norske fjell bidrar til å sikre vanntilgangen. Hvorfor det, tror du?

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    Berggrunnen

      I Sør-Varanger tas det jernmalm ut av fjellet. Hvordan tror du gruvedrift påvirker plante- og dyreliv i nærområdet her?

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    Jorda

      Norsk jordbruk er viktig for matproduksjon og bosettingsmønster.

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    Levekår

      Husene i bakgrunnen og forgrunnen på bildet fra Mumbai viser hvor store forskjeller i levekår det kan være i verden i dag. Bildet forteller oss likevel ikke alt. For det å ha gode eller dårlige levekår handler om mye mer enn bare huset man bor i. Levekår er de økonomiske og sosiale rammene rundt livet til folk. Levekårene til menneskene i husene på dette bildet påvirkes av hva slags infrastruktur, helse, utdanning og jobber de har tilgang på.

    Stor by. Store, moderne høyhus i bakgrunnen. Små treskur i forgrunnen.
  • Forskerskolen

    Arena 5–7

    Artikkel

    Spørreskjema

    Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. 

  • Jorda er hjemmet vårt

    Arena 5–7

    Artikkel

    Hva bruker du vann til?

    Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner. Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner. 

    sammenlikn_thumb.png
  • Lovlig unormal

    Arena 5–7

    Artikkel

    Å bryte med normene

    Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . 

  • Fordommer med Faten

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Fordommer med Faten

    Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene. Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene.