Fag
- Norsk (107)
- Engelsk (35)
- Samfunnsfag (33)
- KRLE (17)
- Religion og etikk (10)
- Naturfag (5)
- Sosialkunnskap (4)
- Tverrfaglig (4)
- Spansk (3)
- Tysk (3)
- Kunst og håndverk (2)
- Mat og helse (1)
Trinn
- 5. trinn (27)
- 6. trinn (27)
- 7. trinn (27)
- 1. trinn (12)
- 2. trinn (12)
- 3. trinn (12)
- 4. trinn (12)
- 10. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (66)
- demokrati og medborgerskap (63)
- KRLE (59)
- Folkehelse og livsmeistring (58)
- bærekraftig utvikling (43)
- reflektere (40)
- samtale (38)
- utforsk (34)
- demokrati og medborgarskap (33)
- Engelsk (28)
- skrive (24)
- bærekraft (21)
- kildekritikk (21)
- demokratiforståelse og deltagelse (20)
- fordommer (20)
45 treff
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
En dråpe i havetTekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"
-
Oppstart – Mennesket og jordkloden
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Mennesket og jordklodenLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Skattejakt
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SkattejaktLæringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.
-
Å ta valg
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Å ta valgLæringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Mennesker, dyr og natur
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mennesker, dyr og naturLæringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Det nytter!Tekst i temaet "Det nytter!"Tekst i temaet "Det nytter!"
-
Fagstoff
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
Hvordan kan vi bruke ressursene mer bærekraftig i framtiden?For at vi skal få en mer bærekraftig ressursbruk i framtiden, trenger vi både politiske og teknologiske løsninger.
-
På tavla
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
SammendragEn ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg etter som vi har fått mer kunnskap og teknologi.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".Læringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".
-
Fagstoff
Pasos
Artikkel
VannetNorske fjell bidrar til å sikre vanntilgangen. Hvorfor det, tror du?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
BerggrunnenI Sør-Varanger tas det jernmalm ut av fjellet. Hvordan tror du gruvedrift påvirker plante- og dyreliv i nærområdet her?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
JordaNorsk jordbruk er viktig for matproduksjon og bosettingsmønster.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
LevekårHusene i bakgrunnen og forgrunnen på bildet fra Mumbai viser hvor store forskjeller i levekår det kan være i verden i dag. Bildet forteller oss likevel ikke alt. For det å ha gode eller dårlige levekår handler om mye mer enn bare huset man bor i. Levekår er de økonomiske og sosiale rammene rundt livet til folk. Levekårene til menneskene i husene på dette bildet påvirkes av hva slags infrastruktur, helse, utdanning og jobber de har tilgang på.
-
Forskerskolen
Arena 5–7
Artikkel
SpørreskjemaElevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming. Elevene leser om spørreskjema og åpne og lukkede spørsmål. De skriver egne spørsmål til et spørreskjema om barn og gaming.
-
Jorda er hjemmet vårt
Arena 5–7
Artikkel
Hva bruker du vann til?Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner. Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner.
-
Lovlig unormal
Arena 5–7
Artikkel
Å bryte med normeneElevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 . Elevene leser om hva som kan skje når normer brytes og skriver leserinnlegg om normer i temaet "Lovlig unormal" i Arena 5 .
-
Fordommer med Faten
Arena 5–7
Læringsløp
Fordommer med FatenElevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene. Elevene møter Faten Mahdi Al-Husaini gjennom tre ulike filmer der hun snakker om temaer som fordommer, rasisme og ytringsfrihet. Elevene samarbeider om oppgaver til filmene.
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Det er umulig å ikke ha fordommer!Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen. Elevene reflekterer over hva fordommer kan være, og hvordan det kan føles at noen har fordommer mot deg. Elevene samarbeider om å skrive fordommer de tenker andre kan ha mot stedet de bor på, og sammenlikner det de har skrevet i klassen.