Hopp til hovedinnhold

Søk

65 treff

  • Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    Mann sitter ved en skrivepult. Han har mange bøker og en globus på pulten. Han holder et forstørrelsesglass.
  • Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Sunniva blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    En skulptur av Sankt Sunniva. Hun holder et lite fjell i den ene hånden.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Moses og de ti bud

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    Moses mottar steintavlene med de ti bud.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Lucia blir helgen

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

  • Skattejakt

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Skattejakt

    Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.

  • Påske

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Påske

    Læringsløp om påskeLæringsløp om påske

  • Nytt liv

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Nytt liv

    Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.Læringsløp  om ulike religioners ritualer ved livets begynnelse.

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som oppsummerer temaet "Høytider i religionene".Læringsløp som oppsummerer temaet "Høytider i religionene".

    Thumbnail.
  • Id al-fitr

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Id al-fitr

    Læringsløp om Id al-fitr i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Id al-fitr i temaet "Høytider i religionene".

  • Hellige hus

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hellige hus

    Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.Læringsløp om hellige hus i ulike religioner.

  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.

  • Jul

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Jul

    Læringsløp om julLæringsløp om jul

  • Kristne høytider

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Kristne høytider

    Læringsløp om høytider med fokus på jul og påske.Læringsløp om høytider med fokus på jul og påske.

    Smilende jente står ved vinduet og kikker ut i mørket. Bak henne er det mye lys.
  • Purim

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Purim

    Læringsløp om Purim, i temaet "Høytider i religionene".Læringsløp om Purim, i temaet "Høytider i religionene".

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    FNs bærekraftsmål – verdens arbeidsplan for å bedre levekår og miljø

    For å redusere ulikhet og utrydde fattigdom og samtidig bekjempe klimaendringene har FN laget en arbeidsplan fram mot 2030. Denne planen heter FNs bærekraftsmål og består av 17 mål. Målene retter seg mot økonomi, sosiale forhold og miljø, som er de tre sidene av bærekraftig utvikling.

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    Ressurser og ressursbruk

    En ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Berggrunnen, jorda, skogen, havet og ferskvannet er eksempler på naturressurser som vi har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg mye opp gjennom tidene. Steinaldermenneskene hadde helt andre måter å bruke berggrunnen på enn vi har i dag. Metaller, kull, olje og gass var ikke kjent for steinaldermenneskene og ble dermed ikke regnet som ressurser – fordi menneskene ikke hadde nytte av dem. Dette eksemplet forteller oss at hva som regnes som en ressurs, er i stadig endring. Ny kunnskap og teknologi gir oss muligheten til å finne helt nye ressurser.

  • Fagstoff

    Arena 8–10

    Artikkel

    Migrasjon – mennesker på flyttefot

    Migrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser. Migrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser.Migrasjon – mennesker på flyttefot Ordet migrasjon kommer fra latin og betyr «vandring». Når vi snakker om migrasjon i dag, mener vi både flytting innenfor og over landegrenser.

    Foreldre med et barn som løper hektisk gjennom en støvete krattørken
  • Hva vet dere om jorda vår?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om jorda vår?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "Jorda er hjemmet vårt" i  Arena 7 .