Hopp til hovedinnhold

Søk

10 treff

  • Sokrates

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Sokrates

    Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"

    En Jente med tommel opp. hun er glad.
  • Filosofi

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Platon

    Hvordan kan vi vite hva som er sant? Kan vi alltid være sikre på at sansene forteller oss det som virkelig skjer, eller trenger vi en spesiell type kunnskap for å kunne fastslå det? Mange har prøvd å gi svar på slike spørsmål, en av de første levde i Hellas for 2500 år siden og het Platon.

  • Filosofi og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vær en filosof

    Dilemmaer som samtalestartere til dialog.Dilemmaer som samtalestartere til dialog.

  • Filosofi og etikk

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hva husker du?

    Skriveoppgave til temaet "Filosofi og etikk"Skriveoppgave til temaet "Filosofi og etikk"

  • Filosofi og etikk

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Fordyp deg!

    Fordypningsoppgave om filosofi og filosofer.Fordypningsoppgave om filosofi og filosofer.

  • Filosofiske fortellinger

    Fabel 8–10

    Læringsløp

    Filosofiske fortellinger

    Fortellinger til temaet filosofi og etikk.Fortellinger til temaet filosofi og etikk.

  • Filosofi og etikk

    Store spørsmål 5-7

    Artikkel

    Hva er filosofi?

    Introduksjon til temaet filosofi.Introduksjon til temaet filosofi.

  • Jorda vår

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Filosofi, mennesket og natur

    Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til filosofi og økosofi.

  • Filosofi og etikk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Til lærer: Om filosofisk samtale

    For å bli gode filosofer må både elevene og du tørre å gjøre feil. I filosofisk samtale er ikke læreren formidler, men en «med-undrer» og veileder.