Fag
- Engelsk (2622)
- Norsk (1538)
- Matematikk (1186)
- Naturfag (1161)
- Tverrfaglig (845)
- Samfunnsfag (715)
- Tysk (564)
- Spansk (293)
- KRLE (277)
- Kunst og håndverk (156)
- Mat og helse (102)
- Kroppsøving (31)
- Musikk (27)
- Sosialkunnskap (2)
Trinn
- 1. trinn (820)
- 2. trinn (820)
- 3. trinn (807)
- 4. trinn (807)
- 5. trinn (277)
- 6. trinn (277)
- 7. trinn (277)
- 10. trinn (258)
- 8. trinn (258)
- 9. trinn (258)
- Vg3 (130)
- Vg1 (35)
- Vg2 (3)
Nøkkelord
277 treff
-
Liv og død
Ganas 1–2
Artikkel
Verdensbildet i hinduismenArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.
-
Religionenes kilder
Ganas 1–2
Artikkel
Religionenes kilderOppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Yahye er muslimLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Forklar ordene
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneHvilke viktige ord har du lært fra temaet? Skriv en forklaring til hvert av ordene i skriveramma nedenfor.
-
Innhold
Store spørsmål 5-7
Video
-
Religiøse tekster
Ganas 1–2
Læringsløp
Hellige tekster i hinduismenHvem leser vedaskriftene?
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!En fordypningsoppgave hvor elevene skal sammenlikne hvordan klimaendringene påvirker to land, et fattig og et rikt, på ulike måter.En fordypningsoppgave hvor elevene skal sammenlikne hvordan klimaendringene påvirker to land, et fattig og et rikt, på ulike måter.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Fabel 8–10
Læringsløp
KoranskoleArtikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i islam.Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i islam.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Store spørsmål 5-7
Store spørsmål 5-7
Video
-
Store spørsmål 5-7
Fabel 8–10
Artikkel
Samenes nasjonaldagAktualitetssak om innhold til samenes nasjonaldag 6. februar i Aunivers for 5.-7. trinn.
-
Innhold
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Lag en spørreundersøkelseLag en spørreundersøkelse knyttet til saken om hunden Tønes. For eksempel: «Hvem synes du har rett av sauebonden og hundeeieren?» eller «Hvis sauebonden skal få straff, hva burde straffen være? Bot, fengsel eller ikke straff?»
-
Innhold
Fabel 8–10
Artikkel
Finn likheter og forskjellerUtforsk skapelsesberetningen og evolusjonsteorien. Finn forskjeller og likheter mellom disse to teoriene.
-
Store spørsmål 5-7
Fabel 8–10
Artikkel
Årets julekalenderBli med på årets julekalender i Aunivers! Hver skoledag vil det åpnes en ny luke med morsomme aktiviteter du kan gjøre sammen med klassen din! Trykk her for å komme til julekalenderen
-
Å si hva jeg mener
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleOppgaver til filosofisk samtale.Oppgaver til filosofisk samtale.
-
Religionenes kilder
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Samarbeids- og sammenligningsoppgaveSamarbeids- og sammenligningsoppgave
-
Hellige byer
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Fordyp deg!Velg én av oppgavene. Bruk skriverammen til å løse oppgaven.
-
Ta stilling!
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Ta stilling!Læreren leser opp en og en av påstandene nedenfor. De som er enige i påstanden, reiser seg. De som er uenige, setter seg på gulvet. Begrunn og diskuter svarene deres. Påstander : Rettferdighet betyr at alle får akkurat det samme. Det er de landene som merker klimaendringene best som burde ta mest ansvar for å stoppe klimaendringene.
-
Ta stilling!
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Læreren leser opp en og en av påstandene nedenfor. De som er enige i påstanden, reiser seg. De som er uenige, setter seg på gulvet. Begrunn og diskuter svarene deres. Påstander : Det er greit å bruke vold så lenge man kjemper for en god sak. I Norge blir alle mennesker behandlet likt.