Hopp til hovedinnhold

Søk

22 treff

  • Omsorg og service

    Stages 8–10

    Artikkel

    Nærhet i omsorg og service

    Det kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på. 

  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellinger fra Bibelen

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Yrkene og yrkesvalg

    Stages 8–10

    Artikkel

    Aktivitør

    Tilrettelegger for målrettede aktiviteter. Forskjell på pasient og bruker. Forskjell på pasient og bruker. 

  • Aktiviteter for mestring

    Stages 8–10

    Artikkel

    Aktiviteter som gir mestring

    Planlegg og tilpass for at hver enkelt skal oppleve mestring. 

  • Sentralt regelverk

    Stages 8–10

    Artikkel

    Lover i helse- og omsorgssektoren

    Viktig å kjenne til lovverket. Viktig å kjenne til lovverket.Viktig å kjenne til lovverket.

  • Omsorg og service

    Stages 8–10

    Artikkel

    Service og omsorg

    Møt brukeren på en ekte og nær måte.  Ekte omsorg i arbeidet med mennesker. Ekte omsorg i arbeidet med mennesker.  Viktig å være nøyaktig og ha orden på ting. Viktig å være nøyaktig og ha orden på ting.  Forebygger og behandler fotlidelser. Forebygger og behandler fotlidelser.  Arbeider med hud og sminke. Arbeider med hud og sminke. 

  • Brukermedvirkning

    Stages 8–10

    Artikkel

    Et samfunn der alle får være med

    Viktig å tilrettelegge for alle. 

  • Aktiviteter for mestring

    Helse- og oppvekstfag

    Artikkel

    Planlegging, gjennomføring og vurdering

    Øker muligheten for mestringsfølelse.  Vær i dialog med brukeren. Vær i dialog med brukeren. 

  • Tverrfaglig samarbeid

    Stages 8–10

    Artikkel

    Helhetlig og tverrfaglig samarbeid

    Tverrfaglighet og evnen til å se hele situasjonen. 

  • Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Den brennende busken

    Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    Moses ser en brennende busk. Den står i flammer, men brenner ikke opp.
  • Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Gud redder israelittene

    Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen."Tekst i temaet "Fortellinger fra Bibelen."

    Moses holder en stokk opp. Havet deles i to, så menneskene kan gå gjennom havet.
  • Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Moses og de ti bud

    Tekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."

    Moses mottar steintavlene med de ti bud.
  • Leah

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Leah

    Læringsløpet "Leah" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Leah" i temaet "Hva gjør vi?"

  • Fortellinger fra Bibelen

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

  • Høytider og merkedager

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Leah feirer rosh hashana

    Tekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"

  • Oppstart – Hva gjør vi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Hva gjør vi?

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Muslimer og jøder

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Muslimer og jøder

    Når muslimer og jøder blir født, er det noe som er likt, og noe som er forskjellig.Når muslimer og jøder blir født, er det noe som er likt, og noe som er forskjellig.

  • Bare én gud

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Bare én gud

    Læringsløp om monoteisme.Læringsløp om monoteisme.

  • Høytider i religionene

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Høytider i religionene

    Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.