Fag
- Engelsk (5166)
- Norsk (3730)
- Matematikk (3222)
- Naturfag (2878)
- Tysk (1556)
- Samfunnsfag (1469)
- Tverrfaglig (1017)
- Spansk (785)
- Fransk (682)
- KRLE (535)
- Mat og helse (259)
- Religion og etikk (253)
- Kunst og håndverk (211)
- Kroppsøving (88)
- Musikk (77)
Trinn
- 1. trinn (2277)
- 2. trinn (2277)
- 3. trinn (2277)
- 4. trinn (2277)
- 10. trinn (2097)
- 8. trinn (2097)
- 9. trinn (2097)
- Vg2 (1253)
- 5. trinn (1213)
- 6. trinn (1213)
- 7. trinn (1213)
- Vg1 (1085)
- Vg3 (921)
Forfatter
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- André Bjerke (3)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Linn Skåber (3)
- Amalie Skram (2)
- Cecil Bødker (2)
- Cezinando (Kristoffer Cezinando Karlsen) (2)
- Fredrik Strohkirchen (2)
- Gulraiz Sharif (2)
- Inger Johanne Sæterbakk (2)
- Ingrid Spilde (2)
Nøkkelord
3305 treff
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Oppsummering av trinn 1 til trinn 4Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.
-
Målenheter
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Følg stienI Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.
-
Innhold
Musikk 1–7
Video
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Rapp med rimLæringsløp i musikkLæringsløp i musikk
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Lag en rapp-tekstOppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"
-
2 Brøk og desimaltall
Matemagisk 8–10
Innholdspakke
2 Brøk og desimaltallNedenfor finner du lærerveiledning til kapittel 2.
-
Byggekloss 6: Sidelengder som er algebraiske uttrykk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske forholdstallUtforsk forholdstall mellom figurer. Se på eksemplet og løs oppgavene.
-
Likninger med brøker og parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske med vippehuskerBruk vippehuskene for å utforske likninger.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstreUtforsk og beskriv mønstre.
-
Å lage matematiske modeller
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Praktiske situasjoner vi kan beskrive med funksjonerDel av læringsløpet Å lage matematiske modeller i Matemagisk 10.
-
Byggekloss 3: Pytagoras’ setning
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Problemløsing med Pytagoras’ setningLøs oppgavene med Pytagoras’ setning.
-
Byggekloss 1: Areal og omkrets
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Byggekloss 1: Areal og omkretsByggekloss 1 fokuserer på areal og omkrets.
-
ØveEngelsk
ØveEngelsk
Produkt
-
Innhold
Musikk 1–7
Artikkel
Twinkle twinkleTwinkle twinkle på gitar.
-
Volum og overflate av noen tredimensjonale figurer
Matemagisk 8–10
Læringsløp
OppsummeringFormler for volum og overflate