Fag
Trinn
- 10. trinn (87)
- 8. trinn (87)
- 9. trinn (87)
- 1. trinn (77)
- 2. trinn (77)
- 3. trinn (77)
- 4. trinn (77)
- 5. trinn (66)
- 6. trinn (66)
- 7. trinn (66)
Forfatter
Nøkkelord
225 treff
-
Min læring
Fabel 1–4
Læringsløp
Min læringAvsluttende læringsløp om temaet superhelterAvsluttende læringsløp om temaet superhelter
-
Skriv om en ny superhelt
Fabel 1–4
Læringsløp
Skriv om en ny superheltLæringsløp om en superheltLæringsløp om en superhelt
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Les om kjærlighet
Fabel 8–10
Artikkel
RecoverDette er historien om Josse og Linda Røyse – eller egentlig bare historien om Josse, og om hvordan han skal komme seg over Linda Røyse. Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse?Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse? «All you need is love» – men noen ganger kan kjærlighet også være skikkelig fælt.
-
Herbert og hunden
Quest 1–4
Læringsløp
Herbert og hundenLæringsløp om superhelterLæringsløp om superhelter
-
Min læring
Fabel 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp i Fabel 3Læringsløp i Fabel 3
-
Les om det å vokse opp
Fabel 8–10
Artikkel
Alt jeg skylder deg er julingSkal jeg være helt ærlig, så finnes det ikke noe mer rensende enn å kjenne knyttneven treffe haka til en idiot. Ikke fordi jeg liker å skade andre. Heller ikke fordi jeg elsker å slåss. Men noen må ta igjen. Og jeg tar igjen med to knallharde never. Noen ganger et balltre. Jeg har fottøy med harde skotupper. Pannebrasken min er som en kanonkule. Blir du sprø av følelsene dine? Føler du deg rar og suveren på en gang? Les om det å vokse opp, så skjønner du at du ikke er alene.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Skriv eventyr
Fabel 1–4
Læringsløp
Skriv eventyrLæringsløp om eventyrLæringsløp om eventyr
-
Hva er en superhelt?
Fabel 1–4
Læringsløp
Hva er en superhelt?Læringsløp om superhelterLæringsløp om superhelter
-
Skriv dikt
Fabel 1–4
Læringsløp
Skriv diktLæringsløp om diktLæringsløp om dikt
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 14: En reise i språketHvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10 handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Artikkel
RecoverDette er historien om Josse og Linda Røyse – eller egentlig bare historien om Josse, og om hvordan han skal komme seg over Linda Røyse. Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse?Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse?
-
Bli kjent med språket vårt
Quest 1–4
Artikkel
Norsk har to skriftspråkTekst med oppgaver i temaet "Språket vårt".Tekst med oppgaver i temaet "Språket vårt".
-
Fortellinger
Fabel 1–4
Artikkel
Jeg elsker fotballTekst i temaet "Hei, her er jeg!"Tekst i temaet "Hei, her er jeg!"
-
Fortellinger
Fabel 1–4
Artikkel
Hvis jeg var en superheltTekst om superhelterTekst om superhelter
-
Les og forstå med Fabel detektivbyrå
Fabel 1–4
Artikkel
Digital lesingFabel detektivbyrå viser deg hvordan du leser og forstår en digital tekst.
-
Verb
Nye Zeppelin
Læringsløp
VerbLæringsløp om verb i Nye Zeppelin 4Læringsløp om verb i Nye Zeppelin 4
-
Saktekster
Fabel 5–7
Artikkel
=Oslo åpner for flere stemmerElevene leser en tekst fra gatemagasinet =Oslo, og arbeider med oppgaver til teksten. De skriver også sin egen ytring.