Fag
Trinn
- 10. trinn (95)
- 8. trinn (95)
- 9. trinn (95)
- 1. trinn (39)
- 2. trinn (39)
- 3. trinn (39)
- 4. trinn (39)
- 5. trinn (15)
- 6. trinn (15)
- 7. trinn (15)
Forfatter
Nøkkelord
149 treff
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Flere bokstaver får samme lyd
Fabel 8–10
Læringsløp
kj-lydenNoen av de fineste ordene på norsk begynner på kj: kjære, kjæreste, kjærlighet.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseLese Vi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Kapittelveiledninger
Fabel 8–10
Artikkel
Kapittel 8: Skriv en fortellingDette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.
-
Les om kjærlighet
Fabel 8–10
Artikkel
RecoverDette er historien om Josse og Linda Røyse – eller egentlig bare historien om Josse, og om hvordan han skal komme seg over Linda Røyse. Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse?Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse? «All you need is love» – men noen ganger kan kjærlighet også være skikkelig fælt.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
VurderingUtviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.
-
Ressurser
Fabel 8–10
Artikkel
Tverrfaglige temaerDe tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.
-
Lese
Fabel 1–4
Læringsløp
LeseVi øver på å lese.