Hopp til hovedinnhold

Søk

142 treff

  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Lese Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 8: Skriv en fortelling

    Dette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.

  • Les om kjærlighet

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Recover

    Dette er historien om Josse og Linda Røyse – eller egentlig bare historien om Josse, og om hvordan han skal komme seg over Linda Røyse.  Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse?Stakkars Josse! Hvordan skal han komme seg over Linda Røyse? «All you need is love» – men noen ganger kan kjærlighet også være skikkelig fælt. 

  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vurdering

    Utviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.

  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Tverrfaglige temaer

    De tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår. 

  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Lese

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Lese

    Vi øver på å lese.

    Thumbnail.
  • Les for å lære

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Før du leser: Forbered hjernen

    Før du leser, må du forberede hjernen din. Hjernen vår fungerer nemlig sånn at ny kunnskap må «feste seg» til noe vi allerede kan. Her finner du noen gode lesemetoder. Til slutt skal du lese en artikkel om brunrotta.