Hopp til hovedinnhold

Søk

113 treff

  • Systemer overalt

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Systemer overalt

    Læringsløpet "Systemer overalt" i temaet Teknologi.Læringsløpet "Systemer overalt" i temaet Teknologi.

    Bilde biser en menneskekropp hvor man ser hjerte, blodkar og lungene.
  • Alle må ha vann!

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Alle må ha vann!

    Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.

  • Innhold

    Gente 8–10

    Video

  • Oppstart – Krefter i naturen

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart – Krefter i naturen

    Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .Oppstartsløp til temaet Krefter i naturen .

  • Oppstart – Styring og kontroll i kroppen

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Styring og kontroll i kroppen

    Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll i kroppen.Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll i kroppen.

  • Biologisk mangfold i nordområdene

    Gente 8–10

    Artikkel

    Bærekraftig utvikling

    Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. Artikkel med tekst og refleksjonsoppgaver, samt en film hvor Dag O. Hessen snakker om trusler mot biologisk mangfold i nordområdene. 

    Bærekraftig utvikling_thumb.png
  • Elektrisk strøm må gå i en krets

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Elektrisk strøm må gå i en krets

    Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.

  • Virveldyr

    Gente 8–10

    Artikkel

    Pattedyr

    Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.Artikkel om pattedyr og særtrekk ved pattedyr.

    iStock-1185831791.jpg
  • Kjennetegn på liv

    Gente 8–10

    Artikkel

    Hva kjennetegner liv?

    En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?En liste med kjennetegn på at noe er levende. Elevene skal sammenligne disse kjennetegnene med kjennetegnene de selv kom fram til på sine egne lister i Hva er liv?

  • Innhold

    Solaris 5–7

    Artikkel

    Frøspredning

    Lag en tabell og finn ut om de ulike plantene i aktiviteten.

    Thumbnail.
  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Ville vekster

    Solaris 5–7

    Artikkel

    Ville vekster til nytte

    Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.Artikkel om nyttevekster med forslag til oppgave.

    Blåbær og blåbærris.
  • Leddormer

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Leddormer

    I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .

  • Oppstart - Kjennetegn på liv

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Oppstart - Kjennetegn på liv

    Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.Oppstartsløpet til temaet Kjennetegn på liv.

  • Torvmose

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Torvmose

    Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.

    En fisk som ligger i torvmose.
  • Sortering av dyr

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Sammenlikne dyrene

    Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.Utforskende aktivitet knyttet til dyregrupper og særtrekk.

    Thumbnail.
  • Livet rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Livet rundt oss

    Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.

    Viser fordelingen av organismer på jordkloden.
  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i Landskapets hemmeligheter .

  • Hva har jeg lært?

    Gente 8–10

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .