Fag
Trinn
Nøkkelord
53 treff
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Vet dere om flere stoffer?Oppgaver i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.Oppgaver i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Utforsk stofferLæringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Utforsk stoffer" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Utforsk stoffer
Solaris 1–4
Læringsløp
Stoffer og egenskaperOppgave i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.Oppgave i "Utforsk stoffer" i tema stoffer og blandinger.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Kjemiske reaksjoner er nyttigeUten stopper livet opp. Kjemiske reaksjoner får kroppen din til å vokse, tenke og bevege seg. Næringsstoffer i maten vi spiser, blir brutt ned og omdannet til nye stoffer ved hjelp av kjemiske reaksjoner i kroppen. Det gjør at kroppen kan bruke de nye stoffene til å bygge kroppen, og det er dette som gjør at vi vokser og får nye celler hele livet.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll i kroppen .
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Min læring" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Oppstart – Stoffer og blandinger
Solaris 1–4
Læringsløp
Oppstart – Stoffer og blandingerLæringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandingerLæringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger
-
Hjemmelagde vulkaner
Solaris 1–4
Læringsløp
Hjemmelagde vulkanerLæringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Hjemmelagde vulkaner" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Luft i ballongene
Solaris 1–4
Læringsløp
Luft i ballongeneLæringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.Læringsløpet "Luft i ballongene" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Solaris 5–7
Solaris 5–7
Artikkel
Te i kaldt og varmt vannOppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.Oppgave om hvordan partiklene oppfører seg med i varmt og kaldt vann med filmeksempel.
-
Faseoverganger
Solaris 5–7
Læringsløp
FaseovergangerLæringsløp om faseoverganger.Læringsløp om faseoverganger.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Nye partiklerArtikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon. Artikkel om hva som skjer i en kjemisk reaksjon.
-
Stoff er partikler
Solaris 5–7
Læringsløp
Stoff er partiklerLæringsløp om stoffer og faseoverganger.Læringsløp om stoffer og faseoverganger.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i temaet Stoffer reagerer.Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i temaet Stoffer reagerer.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Dyregrupper og særtrekk .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Ville vekster .
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .