Fag
- Norsk (5561)
- Engelsk (4828)
- Matematikk (3492)
- Naturfag (1338)
- Spansk (1241)
- KRLE (1138)
- Tverrfaglig (889)
- Religion og etikk (879)
- Sosialkunnskap (875)
- Samfunnsfag (811)
- Tysk (635)
- Psykologi (483)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (291)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (3187)
- 8. trinn (3187)
- 9. trinn (3187)
- 5. trinn (2314)
- 6. trinn (2314)
- 7. trinn (2314)
- 1. trinn (1802)
- 2. trinn (1802)
- 3. trinn (1789)
- 4. trinn (1739)
- Vg1 (1166)
- Vg2 (538)
- Vg3 (392)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
- utforsk (61)
- KRLE (60)
- demokrati og medborgerskap (59)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (47)
- folkehelse og livsmestring (42)
- kropp og helse (41)
- Ytringsfrihet (33)
- jorda og universet (33)
- stoffer (26)
- energi og krefter (25)
- kristendom (25)
- livsmestring (25)
- oppsummering (25)
3631 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Svaret på vårt forskningsspørsmålLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Video
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hypotesen vårLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Areal
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
ArealLæringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
Bærekraft
Undre og utforske 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp