75 treff
-
Landskapets hemmeligheter
Solaris 5–7
Artikkel
Hvordan ble landskapet der jeg bor til?Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.Utforskende aktivitet hvor elevene skal beskrive og forklare hvordan og hvorfor landskapet ved skolen deres ser ut som det gjør. Her må elevene bruke det de har lært i Landskapets hemmeligheter.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
BlomsterbukettenForsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.Forsøk hvor man ser hvordan tilgang på vann påvirker blomster.
-
Tanker og følelser
Solaris 1–4
Læringsløp
Tanker og følelserLæringsløpet "Tanker og følelser" i temaet Hvordan har du det?Læringsløpet "Tanker og følelser" i temaet Hvordan har du det?
-
Søvn, mosjon og mat
Solaris 1–4
Læringsløp
Søvn, mosjon og matLæringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvem er jeg?Læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvem er jeg?
-
Oppstart - Tingene rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Tingene rundt ossOppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.Oppstartsløp til temaet Tingene rundt oss.
-
Oppstart - Jorda og sola
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Jorda og solaOppstartsløp til temaet Jorda og sola.Oppstartsløp til temaet Jorda og sola.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap .
-
Oppstart – Sola og planetene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Sola og planeteneOppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .
-
Landskapets hemmeligheter
Gente 8–10
Artikkel
Meteoritter former landskapetEn artikkel om hvordan meteoritter fra verdensrommet former landskapet, og eksempler på steder med spor etter meteoritter.En artikkel om hvordan meteoritter fra verdensrommet former landskapet, og eksempler på steder med spor etter meteoritter.
-
Steinene forteller
Solaris 5–7
Artikkel
Steiner fra verdensrommetEn artikkel om steiner fra verdensrommet.En artikkel om steiner fra verdensrommet.
-
De stripete bergartene
Solaris 5–7
Læringsløp
De stripete bergarteneLæringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).
-
Dag og natt
Solaris 5–7
Læringsløp
Dag og nattLæringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.Læringsløp om hvorfor det blir dag og natt, med artikler og en utforskende aktivitet.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Hvilke mineraler eller bergarter ville du brukt?En utforskende aktivitet knyttet til bergarter og mineraler.En utforskende aktivitet knyttet til bergarter og mineraler.
-
Innhold
Solaris 5–7
Artikkel
Hvor lenge kan vi klare oss uten mat og vann?Ved å bruke ulike kilder skal elevene finne ut hvor lenge et menneske kan klare seg uten mat og vann.Ved å bruke ulike kilder skal elevene finne ut hvor lenge et menneske kan klare seg uten mat og vann.
-
Jorda som system
Gente 8–10
Læringsløp
Jorda som systemLæringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.Læringsløp om noen av jordas systemer: atmosfæren og havet som system.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i temaet Stoffer reagerer.Et læringsløp hvor elevene samtaler om det de har lært i temaet Stoffer reagerer.
-
Oppstart - Steinene forteller
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Steinene fortellerOppstartsløp til temaet Steinene forteller.Oppstartsløp til temaet Steinene forteller.
-
Mars – den røde planeten
Gente 8–10
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.
-
Hva er liv?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva er liv?Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.
-
Hva har jeg lært?
Gente 8–10
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Kjennetegn på liv .