Hopp til hovedinnhold

Søk

11558 treff

  • 8. trinn

    Leute 8–10

    Artikkel

    2 Das ist Deutsch

    Her finner du alle lydfilene til kapittel 2.

  • 10. trinn

    Leute 8–10

    Artikkel

    2 Leute, Leute

    Her finner du alle lydfiler til kapittel 2.

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Fordypningsstoff, podkast og filmer

    Helse- og oppvekstfag

    Video

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Innhente og framstille data HS

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data RM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Geometri BA

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Pytagorassetningen

    I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. 

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Målestokk

    I denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Formlikhet

    I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G23–G26

    I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.

  • Antallet 0

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    Vi øver på matematikk.

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Skrive 7

    Vi skriver 7.

  • Firkantet form

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppgave 3

    Vi sporer flateformer.