Hopp til hovedinnhold

Søk

3624 treff

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Antallet 6

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Addisjon med omgruppering

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver 2

    Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.

  • Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Oppsummering av trinn 1 til trinn 4

    Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.

  • Matemagisk 1–4

    Matemagisk 1–4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Målenheter

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Følg stien

    I Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.

  • Addisjon og subtraksjon

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte

    Snakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regnearteneSnakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regneartene

    Thumbnail.
  • 2-gangen

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Lær om: 2-gangen

    Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"

    lær om
  • 2 Brøk og desimaltall

    Matemagisk 8–10

    Innholdspakke

    2 Brøk og desimaltall

    Nedenfor finner du lærerveiledning til kapittel 2. 

  • Byggekloss 6: Sidelengder som er algebraiske uttrykk

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske forholdstall

    Utforsk forholdstall mellom figurer. Se på eksemplet og løs oppgavene.

  • Likninger med brøker og parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske med vippehusker

    Bruk vippehuskene for å utforske likninger. 

  • Flateformer

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre

    Utforsk og beskriv mønstre.

  • Å lage matematiske modeller

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Praktiske situasjoner vi kan beskrive med funksjoner

    Del av læringsløpet Å lage matematiske modeller i Matemagisk 10.

  • Den analoge klokka

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Hele timer

    Vi lærer om hele timer på den analoge klokka.

  • Byggekloss 3: Pytagoras’ setning

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Problemløsing med Pytagoras’ setning

    Løs oppgavene med Pytagoras’ setning.