Fag
- Norsk (3335)
- Matematikk (2251)
- Engelsk (1917)
- Tverrfaglig (889)
- KRLE (861)
- Spansk (829)
- Sosialkunnskap (813)
- Religion og etikk (749)
- Kunst og håndverk (156)
- Mat og helse (102)
- Naturfag (78)
- Samfunnsfag (53)
- Kroppsøving (31)
- Musikk (26)
- Historie (4)
Trinn
- 10. trinn (7155)
- 8. trinn (7155)
- 9. trinn (7155)
- 5. trinn (6406)
- 6. trinn (6406)
- 7. trinn (6406)
- 1. trinn (5524)
- 2. trinn (5524)
- 3. trinn (5511)
- 4. trinn (5460)
- Vg1 (3679)
- Vg2 (1323)
- Vg3 (1015)
Forfatter
- Mari Eggen Sager (4)
- Jo Nesbø (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Bobbie Peers (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nina E. Grøntvedt (2)
- Olav Hove (2)
- Vegard Markhus (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Ellisiv Solskinnsbakk (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Gudrun Skretting (1)
- Martine Svanevik (1)
Nøkkelord
5525 treff
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Hele og deler av hele
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: Hvor mange hundredeler?Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvordan kan elevene sitte?Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Hva er multiplikasjon?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteHvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?
-
Hundreruta
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Den ødelagte hundrerutaVi gjør aktiviteter med hundrerruta.
-
Trekantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
SporingTegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.
-
Antallet 10
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikk.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
MyldreoppgaverOppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"Oppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Antallet 3
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Skrive 3Vi skriver tallet 3.Vi skriver tallet 3.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteOppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: –Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"