Fag
- Engelsk (5794)
- Norsk (4676)
- Matematikk (3467)
- Naturfag (2977)
- Tysk (1621)
- Samfunnsfag (1512)
- Tverrfaglig (1017)
- Spansk (886)
- Fransk (682)
- KRLE (535)
- Psykologi (483)
- Religion og etikk (383)
- Historie (342)
- Informasjonsteknologi (292)
- Mat og helse (266)
Trinn
- 1. trinn (2251)
- 2. trinn (2251)
- 3. trinn (2251)
- 4. trinn (2251)
- 10. trinn (2040)
- 8. trinn (2040)
- 9. trinn (2040)
- 5. trinn (1187)
- 6. trinn (1187)
- 7. trinn (1187)
- Vg1 (823)
- Vg2 (801)
- Vg3 (730)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- André Bjerke (3)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Linn Skåber (3)
- Amalie Skram (2)
- Cecil Bødker (2)
- Cezinando (Kristoffer Cezinando Karlsen) (2)
- Fredrik Strohkirchen (2)
- Gulraiz Sharif (2)
Nøkkelord
3952 treff
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Oppsummering av trinn 1 til trinn 4Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Målenheter
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Følg stienI Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1–2
Video
-
2 Likevekter og løselighet
Kjemi 1–2
Innholdspakke
2 Likevekter og løselighetHer finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden. Her finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden.
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel
4.1 Katalysatorer – «elefant-tannpasta»Hensikt For å illustrere effekten av å tilsette en katalysator kan vi bruke den klassiske «elefant-tannpastaen», der KI fungerer som en katalysator for nedbrytingen av H 2 O 2 til H 2 O og O 2 .
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
2 Brøk og desimaltall
Matemagisk 8–10
Innholdspakke
2 Brøk og desimaltallNedenfor finner du lærerveiledning til kapittel 2.
-
Byggekloss 6: Sidelengder som er algebraiske uttrykk
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske forholdstallUtforsk forholdstall mellom figurer. Se på eksemplet og løs oppgavene.
-
Likninger med brøker og parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske med vippehuskerBruk vippehuskene for å utforske likninger.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstreUtforsk og beskriv mønstre.
-
Å lage matematiske modeller
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Praktiske situasjoner vi kan beskrive med funksjonerDel av læringsløpet Å lage matematiske modeller i Matemagisk 10.
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel