Hopp til hovedinnhold

Søk

4345 treff

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Innhente og framstille data HS

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Innhente og framstille data RM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgave 2

    I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1. 

  • Geometri BA

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Pytagorassetningen

    I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. 

  • Geometri DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Målestokk

    I denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Målestokk

    I denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Formlikhet

    I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.

  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G23–G26

    I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.

  • Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Oppsummering av trinn 1 til trinn 4

    Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.

  • Interaktive tester

    Grunnbok i historie

    Artikkel

    Eneveldet

    Dette bør du kunne om eneveldet.

    Oppføring av slottet i Versailles.
  • Interaktive tester

    Grunnbok i historie

    Artikkel

    Vikingferder og kulturmøter

    Dette bør du kunne om vikingferder og kulturmøter.

    Vikingskipsmuseet på Bygdøy.
  • Kildeoppgave: Gutenbergs oppfinnelse – et viktig steg mot informasjonssamfunnet

    Grunnbok i historie

    Læringsløp

    Kilder

    Hvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.Hvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.

  • Perspektiver

    Grunnbok i historie

    Artikkel

    Et samfunn for alle?

    Målsettingene for gjenoppbyggingen av landet etter krigen ble langt på vei nådd. Demokratiet ble gjeninnført, næringslivet kom på fote igjen, og den økonomiske veksten gjorde det mulig å bygge ut velferdsordninger for de aller fleste. Det kan se ut som om samfunnsutviklingen i 1950- og 1960-årene bare var preget av samarbeid og harmoni.

  • Målenheter

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Følg stien

    I Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.