Hopp til hovedinnhold

Søk

49 treff

  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    S8_K02_L03_Vocabulary

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Word Power

    S8_K02_L03_WP

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Understanding

    Cloubi, S8_K02_L03_Understanding

    En thumb for forståelse. Den viser linjer og et forstørrelsesglass som forstørrer deler av linjene.
  • Sosial og kulturell kompetanse

    Stages 8–10

    Artikkel

    Holdninger til andre

    Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er. 

  • Ex Poser

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Role-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin. 

    Thumbnail.
  • Sosial og kulturell kompetanse

    Stages 8–10

    Artikkel

    Utfordringer og muligheter i et flerkulturelt samfunn

    Møter mellom mennesker fra ulike kulturer bidrar til at vi får større forståelse og toleranse for hverandre. Hvert menneske har sin egen historie og bakgrunn.Hvert menneske har sin egen historie og bakgrunn. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.  Det har alltid bodd mennesker med forskjellig kulturbakgrunn i Norge. Det har alltid bodd mennesker med forskjellig kulturbakgrunn i Norge. 

  • Sosial og kulturell kompetanse

    Stages 8–10

    Artikkel

    Utfordringer med språket

    Norsk er viktig for å bli inkludert i samfunnet. 

  • Sosial og kulturell kompetanse

    Stages 8–10

    Artikkel

    Fordommer og diskriminering

    Uansett yrke er det viktig å arbeide mot fordommer og diskriminering. 

  • Sosial og kulturell kompetanse

    Stages 8–10

    Artikkel

    Ulike oppfatninger om helse

    Påvirkes av kultur, religion og tidligere erfaringer. 

  • Other verb tasks

    Stages 8–10

    Artikkel

    Subject and verb

    Marker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.

    Thumbnail.
  • Hogwarts

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary for greeting people

    How do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • The World’s Oldest First Grader

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Find the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.

    Thumbnail.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Spelling

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Kapittelveiledning med fasit 8–10

    Stages 8–10

    Artikkel

    Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamen

    Å komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på. 

  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Crossword

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Arbeid med faget

    Stages 8–10 Bokstøtte

    Artikkel

    Å skrive en fem-avsnitts tekst steg for steg

    I denne artikkelen går vi gjennom de ulike fasene i skriveprosessen.

  • Kapittelveiledning med fasit 8–10

    Stages 8–10

    Artikkel

    Å skrive en fem-avsnitts tekst steg for steg

    I denne artikkelen går vi gjennom de ulike fasene i skriveprosessen.

  • Arbeid med faget

    Stages 8–10 Bokstøtte

    Artikkel

    Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?

    Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger

  • Finding a Friend

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Starting Point

    Make an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning

    En thumb for trykk. Den viser en hånd med pekefingeren ut som trykker.
  • Reasons to Learn English

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Reasons to Learn English

    Look at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?