Hopp til hovedinnhold

Søk

25328 treff

  • Et toi, qui es-tu ?

    Salut 8–10

    Artikkel

    Husker du fransk uttale?

    Husker du fransk uttale? Jobb sammen med en medelev, og si disse ordene høyt til hverandre: habiter, la ville, grands-parents, quinze, troisième, le collège, beaucoup, les vacances. Uttalemodul for fransk uttale.

  • Lyrikk

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Byen

    Her kan du lese diktet  Byen av forfatter Sigbjørn Obstfelder.Her kan du lese diktet  Byen av forfatter Sigbjørn Obstfelder.

  • Slik kan du lage et intervju

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Etter intervjuet

    Tips til deg som skal intervjue noen.Tips til deg som skal intervjue noen.

    Mann med briller bak en laptopskjerm
  • Utforsk

    Psykologi 1–2

    Artikkel

    Fordyp deg i en type terapi

    Kanskje har du gått i terapi selv, eller kjenner noen som gjør det? Eller kanskje er du bare nysgjerrig på å finne ut litt mer om ulike terapiformer?

  • Trigonometri

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Generell definisjon av sin v og cos v

    I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .

  • Prosentregning

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Oppstart - Prosentregning

    Hva ser dere på bildet? Hva betyr "UP TO 50 %"? I hvilke sammenhenger har dere sett at prosent brukes?

  • Det er mye hav rundt Norge

    Fabel 1–4

    Læringsløp

    Det er mye hav rundt Norge

    Tekst i læringsløpet "Det er mye hav rundt Norge" i temaet "Bli en havekspert!"Tekst i læringsløpet "Det er mye hav rundt Norge" i temaet "Bli en havekspert!"

  • På bærtur

    Mat og helse 1–7

    Læringsløp

    Fakta om et bær

    Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"

    Et blåbær
  • Das bin ich

    Leute 8–10

    Litterær tekst

    Neu hier?

    Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?

  • Med pennen som våpen

    Grip teksten

    Læringsløp

  • Filosofi

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Presentasjon: Dyrs rettigheter

    Finnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til?  Lag en presentasjon.

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Eksempel 8: Finn ukjent lengde

    I dette eksemplet skal du finne ukjent lengde i en av de to formlike trekantene.

  • Bruk nynorsk

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Pronomen

    Pronomen står istaden for eller viser til substantiv i teksten.

  • Er du klar til å bruke stemmeretten din?

    Grip teksten

    Læringsløp

    Har du bestemt deg?

    Nå har du satt deg litt inn i noen partiers politikk, og undersøkt hvordan politikerne forsøker å overbevise oss. Kanskje har du også funnet ut hvilket parti du vil stemme på?

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Båten

    Diskuter i klassen: Hva menes med å begi seg ut i ukjente farvann ? Når er man klar for å flytte hjemmefra?Diskuter i klassen: Hva menes med å begi seg ut i ukjente farvann ? Når er man klar for å flytte hjemmefra?

  • Når ting ikke går som planlagt . . .

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Når ting ikke går som planlagt . . .

    I dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon AbortI dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon Abort

  • Prosjekter og oppgaver TP

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Prosjektoppgave: Konstruksjon av lettvegg

    Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.

  • 13 Sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Om kapitlet

    Relevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: Berekne og vurdere  sannsyn i statistikk og spel. Simulere utfall i tilfeldige forsøk og berekne sannsynet for at noko skal inntreffe, ved å bruke programmering.

  • Lærerveiledning

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Om kapitlet

    Relevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: utforske og argumentere for formlar for areal og volum av tredimensjonale figurar utforske og argumentere for korleis det å endre føresetnader i geometriske problemstillingar påverkar løysingar

  • Det metriske systemet

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Kilovits

    Luringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.

    Luringen