Fag
- Engelsk (6217)
- Norsk (6212)
- Matematikk (4796)
- Naturfag (2718)
- Spansk (1925)
- Tysk (1855)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1133)
- Samfunnsfag (1062)
- Religion og etikk (1004)
- Tverrfaglig (999)
- Fransk (920)
- Mat og helse (261)
- Samfunnskunnskap (256)
- Kunst og håndverk (211)
Trinn
- 8. trinn (6141)
- 10. trinn (6136)
- 9. trinn (6136)
- 5. trinn (4051)
- 6. trinn (4051)
- 7. trinn (4051)
- 1. trinn (3725)
- 2. trinn (3725)
- 3. trinn (3712)
- 4. trinn (3662)
- Vg1 (2041)
- Vg2 (855)
- Vg3 (390)
Forfatter
- Hege Siri (5)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- Linn Skåber (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Amalie Skram (3)
- André Bjerke (3)
- Arnulf Øverland (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Karin Boye (3)
- Line Engstrøm (3)
Nøkkelord
11510 treff
-
Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?
Salut 8–10
Artikkel
Mes vêtements préférésSkriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .
-
En pleine forme !
Salut 8–10
Artikkel
Lettre à ma famille d'accueilSkriv en tekst i Mon journal der du forestiller deg at du skal på utveksling til Frankrike.
-
En pleine forme !
Salut 8–10
Artikkel
Lève-toi et chante !Reis dere alle sammen, syng med og mim sangen Si tu as d'la joie au cœur (melodi: Er du veldig glad og vet det). Teksten får du av læreren.
-
Påvirkning av kroppens signalsystemer
Solaris 8–10
Artikkel
Diskuter – anabole steroiderGå inn på ung.no og velg temaet doping. Her kan du lese om anabole steroider. Hva bør ungdom vite om anabole steroider? Skriv ned fem punkter. Kan dopingmidler ha bivirkninger som er spesifikke for jenter? Finn ut litt om jenter og doping.
-
6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning6 Demokrati for alle – fra 1814 til i dag
-
3 Identitet – hvem er vi?
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning3 Identitet – hvem er vi?
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning9 Norsk politikk – politiske partier og ideologier.
-
Lærerveiledning
Arena 8–10
Innholdspakke
LærerveiledningHer finner du lærerveiledning til Arena 10.
-
Lydfiler
Salut 8–10
Innholdspakke
LydfilerHer finner du lydfiler til Salut 8.
-
4 Nasjonalisme
Arena 8–10
Artikkel
Kapittelveiledning4 Nasjonalisme
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
KilderKilder brukt i kapittel 7.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Innhente og framstille data HS
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data RM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.