Hopp til hovedinnhold

Søk

1317 treff

  • Store spørsmål 1-4

    Store spørsmål 1-4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Det var en gang ...

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.

    4_rød_thumb.png
  • Spor av religion

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Inspirert av Bibelen

    Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.Du skal nå lete i film, litteratur og musikk, og prøve å finne noen som har latt seg inspirere av bibelske fortellinger.

  • Levende grafer

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Inspirasjon

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.

    1_grønn_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Video

  • Monstermøte

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.

    4_rød_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag dyr

    Elevene lager fantasifulle dyr av doruller.

    Film_thumb_grønn.png
  • Kristendommen

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Merkelige merkedager

    I Norge feires fastelavn, jonsok (sankthans), olsok, luciadagen og halloween. Finn ut hva som er bakgrunnen for feiringene. Lag en presentasjon, en podkast eller en digital fortelling.

  • Eske med lokk

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Undersøkelse

    Finn ut om noen har gjort noe som likner fra før.

    2_grønn_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag regnbue

    Elevene lager regnbue av silkepapir.  Kompetansemål 2. trinn:  vise fram og presentere objekter gjennom utstilling eller samling utforske ulike visuelle uttrykk og bygge videre på andres ideer i eget skapende arbeid eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast studere form gjennom å tegne, male og fotografere Kompetansemål 4.trinn: formidle og vise fram eget arbeid gjennom utstilling gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter Utstyr: Silkepapir Saks Lim Hvite ark Kontaktpapir

    Film_thumb_grønn.png
  • Urfolks religioner

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Totemdyr

    Ofte trodde man at et spesielt dyr var knyttet til ens egen stamme – et totemdyr. Hvis du skulle velge et spesielt dyr du føler deg spesielt knyttet til – et totemdyr – hva skulle det være? Begrunn svaret.  Velg et totemdyr for hele klassen og lag et kunstverk ut av det.

  • Store spørsmål 8–10

    Store spørsmål 8–10

    Produkt

  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag dukketeater

    Elevene lager dukketeater med krimmysterier. 

    Film_thumb_blå.png
  • Å bruke variabler

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Tegn en firkant

    Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".

    oppgaver
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag robot

    Elevene lager roboter av esker eller doruller. 

    Film_thumb_blå.png
  • Eske med lokk

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Inspirasjon

    Vær nysgjerrig og tenk på det som motiverer dere.

    1_grønn_thumb.png
  • Humanisme

    Store spørsmål 8–10

    Ressurs

  • Humanisme

    Store spørsmål 8–10

    Ressurs

    Hva menes med begrepene?

       Interaktiv oppgave.   Interaktiv oppgave.

    Leonardo Da Vincis proporsjonsstudie, den vitruvianske mann, med utstrakte armer og rette ben i en sirkel og et kvadrat.
  • Areal

    Store spørsmål 8–10

    Læringsløp

    Areal

    Læringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.

    Areal
  • Store spørsmål 1–4

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Verdens filosofidag

    Aktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.

    En statue som viser den greske filosofen Sokrates. Vi ser den øverste delen av statuen; hodet og en hånd. Han har bart og skjegg.