Fag
- Engelsk (6089)
- Norsk (5728)
- Matematikk (3871)
- Spansk (2430)
- Naturfag (2163)
- Tysk (1416)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1173)
- Samfunnsfag (1020)
- Tverrfaglig (889)
- Sosialkunnskap (792)
- Religion og etikk (784)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
- Kjemi (199)
Trinn
- 10. trinn (3237)
- 8. trinn (3237)
- 9. trinn (3237)
- 5. trinn (2068)
- 6. trinn (2068)
- 7. trinn (2068)
- 1. trinn (1721)
- 2. trinn (1721)
- 3. trinn (1708)
- 4. trinn (1658)
- Vg1 (1317)
- Vg2 (437)
- Vg3 (423)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Anne Tveit (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Liv Guldal (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
Nøkkelord
- KRLE (60)
- demokrati og medborgerskap (55)
- utforsk (55)
- Livet på jorda (51)
- viktige ord (47)
- bærekraftig utvikling (42)
- kropp og helse (41)
- folkehelse og livsmestring (39)
- jorda og universet (33)
- stoffer (26)
- Ytringsfrihet (25)
- energi og krefter (25)
- livsmestring (25)
- Biologisk mangfold (23)
- konsentrasjon (23)
4198 treff
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Livsløp og bærekraftig utvikling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffkretsløp
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Bærekraftig energiproduksjon
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Lyd og akustikk
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
Lyd og akustikkHer finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Læringsløp
Hvordan virker såpe?Såpemolekyler har én polar og én upolar del, altså én del som er vannløselig og én del som kan løse seg i fettholdig smuss. Når vi vasker med såpe, frigjør såpa smuss og holder det svevende i vannet. Smusset forsvinner med vaskevannet når vi heller det ut.