Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (71)
- Liv Guldal (67)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (20)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Roald Dahl (7)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Hege Siri (5)
- Joakim Broch Heimstad (5)
42 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Arbeid med faget
Stages 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Å skrive en fem-avsnitts tekst steg for stegI denne artikkelen går vi gjennom de ulike fasene i skriveprosessen.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Å skrive en fem-avsnitts tekst steg for stegI denne artikkelen går vi gjennom de ulike fasene i skriveprosessen.
-
Arbeid med faget
Stages 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger
-
Finding a Friend
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointMake an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning
-
Reasons to Learn English
Stages 8–10
Læringsløp
Reasons to Learn EnglishLook at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?
-
The Three Little Pigs
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerCreative Corner Work in groups of six and role-play the story. You will need a narrator, the three little pigs, the wolf and Red Riding Hood.
-
Whatif
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointLook at the girl in the picture. What is she worried about? Write down your thoughts in a notebook.
-
Smart Ice Cream
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerWord Pyramids Can you create a word pyramid like this? Start with a single letter. Every word uses the same letter(s) as the word before and adds one more. Use one of these letters to start: O, E, A, U, I, G, M, N, S, T, W, P, H, B Example: A A N R A N R A I N B R A I NWord Pyramids Can you create a word pyramid like this? Start with a single letter. Every word uses the same letter(s) as the word before and adds one more. Use one of these letters to start: O, E, A, U, I, G, M, N, S, T, W, P, H, B Example: A A N R A N R A I N B R A I N
-
Famous Animals
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerWork in groups. Which group can make the most animal names from these letters? F A P G I F T E P C R O D
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Useful WordsS8_K02_L03_UW