Fag
- Engelsk (6621)
- Norsk (5740)
- Spansk (2449)
- Matematikk (2292)
- Naturfag (2233)
- Tysk (1456)
- Helse- og oppvekstfag (1178)
- Samfunnsfag (1059)
- KRLE (893)
- Sosialkunnskap (869)
- Tverrfaglig (839)
- Religion og etikk (737)
- Psykologi (494)
- Kjemi (390)
- Historie (287)
Trinn
- 10. trinn (4440)
- 8. trinn (4440)
- 9. trinn (4440)
- 5. trinn (2130)
- 6. trinn (2130)
- 7. trinn (2130)
- Vg1 (1780)
- Vg2 (1326)
- Vg3 (1093)
- 1. trinn (555)
- 2. trinn (555)
- 3. trinn (542)
- 4. trinn (542)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Helle Aarnes (1)
Nøkkelord
5336 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Innhente og framstille data HS
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data RM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Geometri BA
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
PytagorassetningenI denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
MålestokkI denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
FormlikhetI denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G23–G26I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Binære tall IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Bits og bytesI løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.
-
Binære tall EL
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Bits og bytesI løpet av dagen i dag vil du mest sannsynlig forholde deg til digital informasjon. Kanskje du tar et bilde med mobilen, sender en melding, lagrer en fil eller søker på internett.