Fag
- Norsk (6712)
- Engelsk (5186)
- Matematikk (4601)
- Spansk (2648)
- Tysk (1893)
- Naturfag (1786)
- KRLE (1109)
- Samfunnsfag (1089)
- Tverrfaglig (1017)
- Religion og etikk (989)
- Fransk (920)
- Sosialkunnskap (896)
- Psykologi (497)
- Historie (328)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- Vg2 (2052)
- Vg1 (1728)
- 10. trinn (1225)
- 8. trinn (1225)
- 9. trinn (1225)
- 3. trinn (855)
- 1. trinn (854)
- 2. trinn (854)
- 4. trinn (854)
- Vg3 (586)
- 5. trinn (319)
- 6. trinn (319)
- 7. trinn (319)
Forfatter
- Lucy Hermoza (52)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Ane Christiansen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Lucy Hermoza Rigal (1)
Nøkkelord
4131 treff
-
Et toi, qui es-tu ?
Salut 8–10
Artikkel
Husker du fransk uttale?Husker du fransk uttale? Jobb sammen med en medelev, og si disse ordene høyt til hverandre: habiter, la ville, grands-parents, quinze, troisième, le collège, beaucoup, les vacances. Uttalemodul for fransk uttale.
-
Digitale ressurser i kjemi
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Digitale ressurser i kjemiI LK20 er det viktig å se kompetansemål, tverrfaglige temaer, kjerneelementer og grunnleggende ferdigheter i sammenheng. Under digitale ferdigheter står følgende: Digitale ferdigheter i kjemi innebærer å bruke digitale ressurser til å utforske, illustrere og utdype kjemifaglig stoff. Det innebærer også å bruke digitale ressurser til å samle inn og bearbeide data, å gjøre beregninger og lage visualiseringer og å presentere resultater fra eget og andres arbeid. Videre innebærer digitale ferdigheter å bruke modellering for å utforske kjemiske fenomener. Digitale ressurser kan bety alt fra programvare til programmering. Vi har valgt å fokusere på hvordan begge deler kan brukes til å belyse kjemifaget. Ved bruk av programvare kan vi studere egenskaper og strukturer til kjemiske forbindelser på en enkel og tilgjengelig måte. Programmering kan også brukes til dette, og til andre ting. Begge disse verktøyene har fordeler og utfordringer som vi skal se på. Vi skal i disse ressursene vise hvordan vi kan bruke programmering og programvare til følgende ting i kjemifaget: gi flere representasjonsformer for ulike fenomener utforske kjemiske egenskaper datahåndtering og visualisering I LK20 er det viktig å se kompetansemål, tverrfaglige temaer, kjerneelementer og grunnleggende ferdigheter i sammenheng. Under digitale ferdigheter står følgende: Digitale ferdigheter i kjemi innebærer å bruke digitale ressurser til å utforske, illustrere og utdype kjemifaglig stoff. Det innebærer også å bruke digitale ressurser til å samle inn og bearbeide data, å gjøre beregninger og lage visualiseringer og å presentere resultater fra eget og andres arbeid. Videre innebærer digitale ferdigheter å bruke modellering for å utforske kjemiske fenomener. Digitale ressurser kan bety alt fra programvare til programmering. Vi har valgt å fokusere på hvordan begge deler kan brukes til å belyse kjemifaget. Ved bruk av programvare kan vi studere egenskaper og strukturer til kjemiske forbindelser på en enkel og tilgjengelig måte. Programmering kan også brukes til dette, og til andre ting. Begge disse verktøyene har fordeler og utfordringer som vi skal se på. Vi skal i disse ressursene vise hvordan vi kan bruke programmering og programvare til følgende ting i kjemifaget: gi flere representasjonsformer for ulike fenomener utforske kjemiske egenskaper datahåndtering og visualisering
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
Lag en plakatSøk på internett etter informasjon om La Réunion. Lag en plakat hvor du har med stikkord om øya, enten digitalt eller for hånd. Presenter på fransk for én eller flere medelever.
-
Gitarskolen
Musikk 1–7
Innholdspakke
GitarskolenLær å spille gitar! Bli kjent med de ulike strengene i «Elisa Eseleter», og lær å spille med én streng i «Twinkle, Twinkle Little Star». I «Hurra for deg som fyller ditt år» kan dere spille med akkorder. Gitarlærer: Mattias Krohn Nielsen Filmproduksjon: Sigurd Ytre-Arne
-
Godt grep!
Salut 8–10
Innholdspakke
Godt grep!På denne siden kan du laste ned Godt grep!-aktiviteter til bruk i spanskundervisningen. De er nært knyttet tiltemaene i lærebøkene. Hver aktivitet har en introduksjonstekst som henvender seg til faglærer, motiverende elevaktiviteter og oppgaver, og fasit der det er påkrevd. De foreslåtte oppgavene og aktivitetene dekker et vidt spekter av ferdigheter elevene skal beherske. Godt grep! er marketingsmateriale og foreligger kun på bokmål.
-
Direction la France !
Salut 8–10
Artikkel
Louise de BordeauxI denne teksten er det ingen nye ord. Les raskt gjennom uten å slå opp ordene, og svar på dette spørsmålet så fort som mulig: Hva er Louises yndlingsrett?
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
SpørsmålOppgave om spørsmål i Salut 9.
-
Voici ma famille !
Salut 8–10
Artikkel
Lytt og skrivInteraktiv oppgave til temaet Voivi ma famille i Salut 8.
-
Undervisningsopplegg med film
Kjemi 1–2
Artikkel
Introduksjon til kjemiske bindingerAlt stoff i universet består av atomer. Atomer kan bindes sammen og danne mange forskjellige forbindelser. Man antar at det fins omtrent ti millioner kjemiske forbindelser.
-
Tu parles français ?
Salut 8–10
Artikkel
Qui eller que?Fyll inn med que eller qui i setningene.
-
Tu sais : Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Læringsløp
Bøy verbene.Oppgave om verb i Salut 9.
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
Noël chez MamieLes e-posten fra Adèle til Mille.
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
C'est eller il y aOppgave i Salut 8-10.
-
Mon collège
Salut 8–10
Artikkel
Oppgaver med nektelserInteraktive oppgaver til temaet Mon collège i Salut 8
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
Bøy verbet parler.Oppgave om verb i Salut 8.
-
Voici ma famille !
Salut 8–10
Litterær tekst
Le mois préféré de ClaraLe mois préféré de Clara est septembre. Tu sais pourquoi ?
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
Passé composéOppgave om verb i Salut 10.
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
Oversett til norsk og fransk.Oversettelsesoppgaver i Salut 8.
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
Oversett setningene.Oppgave i Salut 8.
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
FramføringOppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"