Fag
- Engelsk (8466)
- Norsk (7334)
- Matematikk (5795)
- Naturfag (4191)
- Tysk (2435)
- Spansk (2218)
- Samfunnsfag (1779)
- KRLE (1423)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Religion og etikk (1017)
- Tverrfaglig (999)
- Fransk (924)
- Mat og helse (261)
- Samfunnskunnskap (256)
- Kunst og håndverk (211)
Trinn
- 10. trinn (6380)
- 8. trinn (6380)
- 9. trinn (6380)
- Vg1 (5051)
- 5. trinn (4984)
- 6. trinn (4984)
- 7. trinn (4984)
- 1. trinn (4815)
- 2. trinn (4815)
- 3. trinn (4803)
- 4. trinn (4801)
- Vg2 (3734)
- Vg3 (2393)
Forfatter
- Anne Tveit (72)
- Liv Guldal (68)
- Lucy Hermoza (52)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Olaug Strand (5)
- Ane Christiansen (4)
- Elwyn Brooks White (4)
Nøkkelord
20442 treff
-
Welcome to Targets!
Targets
Artikkel
Om Targets (2020)Targets følger læreplanen i engelsk, Vg1 studieforberedende utdanningsprogram (LK20).
-
Grammar Films with Tasks
Targets
Artikkel
VerbsWatch the film about nouns to solve the tasks. Remember that you can stop the film whenever you want and watch it as many times as you feel necessary.
-
Trigonometri
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Generell definisjon av sin v og cos vI denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .
-
Prosentregning
Matemagisk 8–10
Artikkel
Oppstart - ProsentregningHva ser dere på bildet? Hva betyr "UP TO 50 %"? I hvilke sammenhenger har dere sett at prosent brukes?
-
Explore a School Restaurant
Action
Læringsløp
SpeakingDo the tasks on the following pages to improve your speaking skills and use the vocational vocabulary. Hotspot hunt (yellow) Speak about the pictures Job talks Phone conversation Ergonomics The Smiley System
-
Explore a Dog Training Workshop
Action
Læringsløp
Speak about the picturesUse the following pictures from the workshop to practice speaking about your work. Click to enlarge.
-
Oppstart – Stoffer og blandinger
Solaris 1–4
Læringsløp
Den store hagefestenTekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.
-
March, April
Stages 8–10
Artikkel
Earth DayWhat can you do to take care of the Earth?
-
Filosofi
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Presentasjon: Dyrs rettigheterFinnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til? Lag en presentasjon.
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Eksempel 8: Finn ukjent lengdeI dette eksemplet skal du finne ukjent lengde i en av de to formlike trekantene.
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hva nå?Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.
-
Explore a School's Media Workshop
Action
Læringsløp
SpeakingDo the tasks on the following pages to improve your speaking skills and use the vocational vocabulary. Hotspot hunt (yellow) Speak about the pictures Job talks Customer service Solve a problem Phone conversation Giving instructions
-
Når ting ikke går som planlagt . . .
Solaris 8–10
Læringsløp
Når ting ikke går som planlagt . . .I dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon AbortI dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon Abort
-
Prosjekter og oppgaver TP
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Prosjektoppgave: Konstruksjon av lettveggÅ bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.
-
13 Sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Artikkel
Om kapitletRelevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: Berekne og vurdere sannsyn i statistikk og spel. Simulere utfall i tilfeldige forsøk og berekne sannsynet for at noko skal inntreffe, ved å bruke programmering.
-
Lærerveiledning
Matemagisk 8–10
Artikkel
Om kapitletRelevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: utforske og argumentere for formlar for areal og volum av tredimensjonale figurar utforske og argumentere for korleis det å endre føresetnader i geometriske problemstillingar påverkar løysingar
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
16 Pytagoras' setning og formlikhet
Matemagisk 8–10
Innholdspakke
16 Pytagoras' setning og formlikhetI kapitlet utvikler elevene strategier for å finne ukjente sidelengder i trekanter. Elevene utforsker og bruker Pytagoras’ setning. De utforsker sammenhengen mellom to formlike trekanter og argumenterer for hvorfor trekantene er formlike. Gjennom arbeidet med kapitlet videreutvikler elevene sin kompetanse knyttet til geometriske figurer, areal og omkrets.
-
3 Who Can You Trust?
Targets
Innholdspakke
3 Who Can You Trust?Who published what you read on Instagram yesterday, and why? Did that post reach you by coincidence? What is the role of technology in our modern media world? Chapter 3 deals with sources and critical thinking. Below you can find tasks that supplement the texts in this chapter.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"